Pumpen är i tanken med det sticker upp kablar / slang vid styret. Regulatorn i ena sidan av fuelrail vid spridarna.AVP problemet mäsrkte jag ju att jag ej kunde vara drabbad av som dom säger nedanför.
Då ska jag skruva bort boxen å titta under den!
Mitt fel kan man väll säga att de uppkom under natten när den stod i garaget. Det började väll dagen innan att den va SJUKT svår att få igång efter jag hade haft den på vagn efter bilen på väg hem efter körning. Fick igång den efter mycket om och men å körde en liten vända sedan ställde jag in den i garaget under natten. Dagen efter vill den fan inte!
Är jag snabb å varvar upp den till 4000 varv just när jag ryckt "igång den" så jag jag hålla den där men den misständer nå grymt och låter sjukt orkes lös
Soppa fel låter ju troligt! Vart sitter pumpen på dessa och hur kommer jag smidigast åt den?
Provkör enbart pumpen på plats via kabeln med batteri och kolla att det flödar rikligt i tryckslangen. Prova sedan att den orkar ge bra tryck på trycksidan samtidigt som det flödar bra i returen. Kan du mäta så borde trycket vara kring 35-50psi beroende på motor typ, vet ej vad du ska ha.
Har inget färdig de är ganska enkla. Men kan väl göra en enkel skiss.JohanL_EFI: Har du möjligen ett kopplingschema på hur man kan göra en egen testdon av TPS-sensorn?