Hallå, nu när man blir gassugen så jävlas det såklart.
Mitt senarium från början då:
Körde in skotern i varmgaraget för service innan säsongen. Dock inga nya tändstift då jag knappt körde året innan.
Efter servicen så tvättade jag av den. Lät den torka, för att dagen efter köra ut den till kallgaraget utan konstigheter.
För en vecka sedan när jag skulle dra igång den så vägrar den starta. Jag lade märket till att lampan i strålkastaren inte tänds när jag drar.
Jag tänkte omnödstoppslinan hade frusit i kontakten. Så jag släpade in den i värmen och tinade upp den. Provade starta, utan framgång.
Kopplade ur huven och provade dra igång den. Ingen framgång.
Kopplade ur nödstoppen samtidigt som huven var ur. Skotern startar.
Jag kopplar in huven och provar. Skotern startar inte...
Jag tar isär alla kontakter en efter en och sätter tillbaka för att röra kontakterna. Slipar upp jordpunkterna och sätter i nya tändstift.
Jag sätter även i nödstoppen igen!
Skotern startar. Men glappar i nödstoppen. Klockrent! Jag kopplar ur nödstoppen och provkör skotern. Går helt klockrent! Rullen så fort man trycker på gasen.
MEN!! Efter att ha kört 10min och skulle dra upp den på rullen så börjar skotern missa på högre varv och typ smådö.
Jag kör tillbaka och står på tomgång. Men ingen motorlampa, så kan inte se felkod. Medans jag står på tomgång börjar mätaren slockna till och från. Börjar gå ont på lågvarv för att sedan dö när jag gasar till.
Jag drar några gånger utan att den hoppar igång.
Byter tändstift igen. Åh den hoppar igång och går bra på tomgång i 20 sekunder innan mätarhuset börjar slockna igen för att sedan skotern dör.
Jag har provat bytt voltregulatorn och kondensatorn utan någon skillnad.
Vad kan det vara??
Mitt senarium från början då:
Körde in skotern i varmgaraget för service innan säsongen. Dock inga nya tändstift då jag knappt körde året innan.
Efter servicen så tvättade jag av den. Lät den torka, för att dagen efter köra ut den till kallgaraget utan konstigheter.
För en vecka sedan när jag skulle dra igång den så vägrar den starta. Jag lade märket till att lampan i strålkastaren inte tänds när jag drar.
Jag tänkte omnödstoppslinan hade frusit i kontakten. Så jag släpade in den i värmen och tinade upp den. Provade starta, utan framgång.
Kopplade ur huven och provade dra igång den. Ingen framgång.
Kopplade ur nödstoppen samtidigt som huven var ur. Skotern startar.
Jag kopplar in huven och provar. Skotern startar inte...
Jag tar isär alla kontakter en efter en och sätter tillbaka för att röra kontakterna. Slipar upp jordpunkterna och sätter i nya tändstift.
Jag sätter även i nödstoppen igen!
Skotern startar. Men glappar i nödstoppen. Klockrent! Jag kopplar ur nödstoppen och provkör skotern. Går helt klockrent! Rullen så fort man trycker på gasen.
MEN!! Efter att ha kört 10min och skulle dra upp den på rullen så börjar skotern missa på högre varv och typ smådö.
Jag kör tillbaka och står på tomgång. Men ingen motorlampa, så kan inte se felkod. Medans jag står på tomgång börjar mätaren slockna till och från. Börjar gå ont på lågvarv för att sedan dö när jag gasar till.
Jag drar några gånger utan att den hoppar igång.
Byter tändstift igen. Åh den hoppar igång och går bra på tomgång i 20 sekunder innan mätarhuset börjar slockna igen för att sedan skotern dör.
Jag har provat bytt voltregulatorn och kondensatorn utan någon skillnad.
Vad kan det vara??