Nu har jag fixat lite mer med skotern och den går bättre, men inte riktigt antar jag.
1. Fixat skruven till drevet som hadde gått av.
2. bytt till mindre munstycken, satt 270 när jag köpte skotern, bytte till 320 (orginal enl. ÅF i S-vall) Bytt ner till 290, utan att stiften blivit för torra/vita.
3. Det är konstaterat att vikterna i primären väger 2g/st för mycket än vad det skall vara till 440. Men där ligger nog inte felet, då primären bara växlar fortare vid tyngre vikter.
4. även konstaterat att det sitter orginal 600 drevning på den, kan kanske ha att göra med att den känns lite slö på höga varv?
Och kör som skrivits förut, med rensad luftburk och Universal filter.
Luftskruvarna ställda på 1 varv.
När skotern är kall känns det som den går bra, men när den blivit riktigt varm så är den ryckig i gången sticker inte iväg på samma varvtal som när den är kall osv blöddrar lite.
Det t.o.m luktar riktigt varmt om den
.
Det har inte blivit nån skillnad ifall jag ryckt ur kablarna till avgastemp givaren heller när den är varm.
Kör med nyckeln på läge prem only.
Finns det nåt nån kan tänka sig vara fel eftersom jag har den där gången när den blir varm?
Sitter det nån form av andra givare/vacuum klockor etc som kan haka upp sig eller börja glappa eller gå sönder?
Tycker även skotern ska gå snabbare, den har det jobbigt upp till 100km/h.
Man tycker att med den högre drevning som sitter nu så borde skotern gå snabbare och vara lite slöare, vilket den är, slöare alltså, men inte snabbare.
Har snart kollat det mesta, man tycker inte att det kan vara nåt fel på kolvarna/reedkorgarna från att skotern är kall till varm?
Den varvar uppåt 9000rpm och gör 100km/h +/-.
Blir galen snart
.
Och givetvis tacksam för svar.