Projekt Arctic cat M7 -05 141"

R

Robin

Enligt mig så blir det mycke snyggare me svarta SLP PP me gröna krokar, såna är inte så vanliga utan helsvarta är mer utnötta. Om han ska ha som du tycker så blir de för mycke grönt, blir lite tjatigt, men de är ju en smaksak. :)
Dessutom ser det lite mysko ut med 2nyanser av grön som krocka med varandra med gröna skidor.

Inspererande projekt må jag säga, funderar själv på en M7 141" när snön börjar falla.

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
Dessutom ser det lite mysko ut med 2nyanser av grön som krocka med varandra med gröna skidor.

Inspererande projekt må jag säga, funderar själv på en M7 141" när snön börjar falla.
Ja precis blir nog för mycket grönt. Men nya skidor blir de. Hemlis kanske?? :D

R

Robin

OT: Det där med hemlisar brukar väl vara din specialitet robin?:rolleyes:
Sedan när då? Har inget projekt så finns inte så mkt att hålla hemligt.

Been there done that så att säga och insett att det inte är spec taggande att läsa trådar "Jag har beställt dittan och dattan men berättar inget nu"

AC_zr

Välkänd medlem
2 sept 2008
1.074
0
16
vilhelmina
j*vligt snyggt vart de:) håller me dom som skrivit att du ska lacka huven svart me gröna dekaler sen crome lyktsköldar och sen gröna skidor med svarta krokar. skulle bli riktigt snyggt.. :)

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Svart huv med gröna dekaler kommer bli riktigt snyggt :) Men kör med svarta skidor och gröna bågar. Grön plast har en liten benägenhet att bli solblekt fort, men arctics gröna bukar verkar klara sig bra..

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
Hehe för att inte göra Robin allt för grinig ;) så kan jag väl berätta att de lutar åt att bli ett par Yamaha MTN skidor, de nya feta rackarna. :beer:

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
Yamaha MTN skidorna är nu beställda, tror de kommer bli tufft och lite udda med Yamma skidor på en M7a. Har då aldrig sett nå liknande :beer:
Man kommer ju aldrig ifrån att SLP PP skidorna är bra. Men själv tycker jag att de börjar bli lite tjatigt :aetsch:

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
Tänkte passa på att göra en update när de har hänt lite i garaget.
Jag gjorde mig två modeller Flyscreen rutor. :beer:
Modell liten. :rolleyes:

Modell lite större. ;)

Men fick lite beslutsångest vilken av dem som ska användas! :hmmmm: :D

Last edited:

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
hade en kapad originalruta på gammelM8an, tyckte den såg bra ut så :)

men jag tyckte båda dina rutor var snygga, svårt att bestämma vilken jag skulle ha tagit, känns ju som att den stora både är mer praktiskt och ändå snygg

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Sen jag har sett vad du å Stins1! har gjort med rutorna så är jag förbannat sugen på att göra en egen ja oxå :) Men de är ju tyvärr en lite mer kompliserad form på min ruta.. är ju en böj på varje sida som fungerar typ som en vind avvisare..

Nån som har en idé om hur jag löser de problemet?

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
Var och hämta ut skidorna idag, så har blivit lite mek :rolleyes:

Yamaha MTN skida utan båge.

Bågarna var röda, men lackade de med svart plastfärg så får väl se om de håller, annars blir de att köpa nya :D

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
På samma bild ovan så ser ni mitt side panel vent kit bygge. Vilken förg tycker ni att jag ska ha på den profilierade plåten? Rostfri, Svart eller Grön?