Projekt: förlänga en Renegade!

TräsketPatte

Välkänd medlem
1 jan 2000
658
0
16
49
Luleå
Jodå, jag lackade själv. Slipade lätt med 600:as våtslip och rengjorde ordentligt sedan. Sedan kört på ett par lager med mattsvart hobbyfärg. Återstår att se hur bra det sitter.

TräsketPatte

Välkänd medlem
1 jan 2000
658
0
16
49
Luleå
Måste bara få flika in ett mycket efterlängtat paket som kom idag. Genom suveränt givande korrespondens med DJ själv och bra service från Speed Tech finns nu ett väldans intressant variatorkit till förfogande. Mmmmm, vad jag längtar till vintern!

Attachments

TräsketPatte

Välkänd medlem
1 jan 2000
658
0
16
49
Luleå
Jo, det har du fasiken rätt i. Vi har bollat lite olika ideér och från början var det tänkt att köra med orginalfjädern i sekundären. Får kolla lite närmare på hur det slutligen blev och om det stämmer överens med leveransen. Har dock en del mail i jobbets låda.

IamFredrik

Välkänd medlem
2 okt 2008
3.474
2
36
Gällivare
AH! Det är ingen fara! Du ska köra med den där fjädern.. det är både rätt och fel! Du har fått "rätt" fjäder!

I din sekundär så finns det av nån jävla anledning ändå hål för förspänning.. trots du har elback! Det var samma i min 04 nu när jag tänker efter...så sätt bara ner den i VARIATORN! INTE i helixen!

Så kör med den där fjädern! Skit i va jag sa, ja svammlar bara, eller egentligen inte.. äh, du fattar, haha ;D

TräsketPatte

Välkänd medlem
1 jan 2000
658
0
16
49
Luleå
Var en sväng till garaget ikväll och knåpade lite. Passade på att ta lite bilder. Det blir luftigt under fötterna i vinter! Kanonbra passform och stabilt som rackarn.
Better Boards :thumb:

Köpta på:
http://www.ntcfritid.se/

Även ett halvtaskigt foto på nya baklyset. Från Biltema, som för många andra. Väldigt prisvärt och verkar funka bra också.

Boards.jpg
Better Boards.jpg
baklyse.jpg

krappen

Välkänd medlem
1 jan 2000
910
17
18
Luläää
Det där lyset funkar klockrent, sen vad ska du med baklyse till när du ändå ligger bakom i mitt spår hah!

Renegaden kommer bli grym! fapp fapp

TräsketPatte

Välkänd medlem
1 jan 2000
658
0
16
49
Luleå
Renegaden kommer bli grym! fapp fapp
Äntligen har det börja hända lite stora grejer!
Under veckan återkom cylindrar och vevhus efter blueprintning och lätt omsorg. Med lite "vägledning" från IamFredrik och alltid lika glade Krappen så blev det en hel del gjort under dagen.

Upptäckten av en liten spricka i en motorkudde gjorde dock att dagen ej kröntes med tvåtaktsrök utan istället fick vi nöja oss med röken från vedeldat bastuaggregat. Jag tänker som så att när nu väl motorn är borta så vore det ju tämligen idiotiskt att inte göra allt tipptopp så det är bara att införskaffa fräscha kuddar. Lika idiotiskt är ju att jag inte besiktat dessa ingående innan... Jaja, nu släpper vi det.

Uppdukat för fest!

variator upplägg.jpg

motor upplägg.jpg

TräsketPatte

Välkänd medlem
1 jan 2000
658
0
16
49
Luleå
Att ha med sig kunnigt folk är A och O och med Freddan i spetsen så gick att som smort. Smort ja.... Det har det gjorts på vevaxeln och dessutom riktats så den fasiken inte kan bli mer rak. Känns bra att veta :thumb:

Djäklar vilket pill sedan att få fast pinnarna till kolvarnas nållager :bigsmile: Bra gick det dock och rekordsnabbt dessutom!

Attachments

TräsketPatte

Välkänd medlem
1 jan 2000
658
0
16
49
Luleå
Vi jobbade på flera täter och nytt fetstyre monterades samtidigt som variatorerna färdigställdes med DJ´s variatorkit och momentdragning av bultar skedde på topp och block. Det går undan :rock:

Firade med att torröva lite vintern. Måste ju leva upp till skoterns image :bigsmile:

Attachments