Projekt: Yamaha RS Vector

xLas

Välkänd medlem
10 feb 2008
1.565
2
38
Kalix
Vad blev det för boggie? Såg inte att du hade skrivit det, eller så är jag bara blind =)

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Östersund / Stora Blåsjön
Najs, har en förkärlek till boggies som frångår den mer standardiserade design normen ;) Verkar som sagt dessutom som att det är en bra design... Men den har inga boggiehjul framtill? Är nog som han säger metso att den är lite sliten i mitten så det kan nog bero på avsaknaden av några hjul... Ett fixtips mao ;)

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Tackar Metso.

Yes. Udda minnsan har suttit o försökt klura ut hur i helvete den funkar men utan o lyckas.
Nåja löser sig väl när den sitter i chassiet.
Ska testa köra först. Enl. säljaren skulle de sitta nya Hiper-fax på de andra skenorna (sitter 153" skenor på bilden).

Bamsegrill, du är inte ensam, och detta är nog den hitintills mest udda konstruktion jag sett :eyebrows:

Nu får de fanemig bli jullov!

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
Ser ju ut att bli en riktig go-sak skoter (alla mumsbitar!);)
Hoppas du får ihop denna till 100% så det inte blir som med mad maxen :D

villkatta

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.224
6
38
58
Täfteå, Umeå
Jag har beställt från Country Cat 6-10 dagar USPS, men de varnade att det kunde ta upp till 3 veckor ibland. Vilket verkar vara fallet för mig.

Lade ordern den 20/11. Fick tracking-mail att USPS tagit emot paketet den 23/11 sen har det varit stendött...

På fredag har det gått 2 veckor. 37 $ för U.S. Postal Service Priority Mail International (6-10 days).
$45.50 för Post Office Express Mail (6 days).

Skulle valt det senare för jag vill kunna köra ut skotrarna ur garaget, för jag har fler som behöver smörjelse.

bacc

Välkänd medlem
8 mar 2009
266
0
16
Mycket imponerade bygge. Följer det varje dag men kommenterar inte så hårt ;)

På tal om leveranstider så beställde jag en gång på en tisdagskväll och hämtade glatt ut paketet på fredag eftermiddag.
Det var från minnesota :)

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Ingen aning va de blev för frakt!

Kostade mig 120$ att skicka en komplett framvagn. Så låter nästan billigt för att vara express frakt.

Nåja nöjd är jag. Tråkigt bara att moms o tull är så förbannat dyrt! :cry:

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Bamse:
Nope, idioten hade till och med skrivit upp värdet till c:a 50$ mer än vad allt var inkl frakt.
Men allt var nytt o c:a 1000kr billigare än direkt från Timbersled. Så är nöjd ändå.

Oliver:
Har sett den monterad på någon skoter på SW för länge sen.
Kul med unikt + fick med ett halvt reservdels lager till den så även där är man lite safe.

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
GOD JUL! =)

Nåja, efter 23 spännande och ivrigt väntande dagar kunde farsan idag hämta ut boggien på posten.
Dock får jag inte se den med egna ögon fören på måndag då jag är nere o firar jul hos Mor min.
Slapp tull o moms. Skönt!

Även efter 17dagars virrvarv runt om i Europa har min A/F mätare hamnat i Ånge för tillfället.

Men fortfarande saknar jag mina drivhjul, styre osv... SURT
Lämnade USA den 7e dec. Allt jag vet :(

Nåja, har iaf fått kvinligt mekhjälp (eller bara stå med piskan för hon vill ut o åka skoter:hmmmm:) under mellandagarna så då kommer de ske täta updates!

Måndag börjas det igen!