Prox 440 styrstångsmod

ski_d00

Välkänd medlem
21 mar 2006
665
1
18
Västerbotten
Hej!
Har en 01as prox 440. Har sett att 03an har styrstången längre fram. Är det något man kan göra en distans och sätta dit på 01an eller blir det fel någonstans i styrningen då? Bryter det vid nedre fästet ifall man gör detta?
Hade också tänkt byta till racingtanken jag fick med. Tror annars man slår knäna och så i den stora tanken. Vet någon hur många liter racingtanken rymmer? ser likadan ut som t.ex. pro xr 440 tank.
MVH Patte

ski_d00

Välkänd medlem
21 mar 2006
665
1
18
Västerbotten
Okej det var inte särskilt mycket. Men det blir nog skönare skulle jag tro då man ryms bättre med benen. Har någon en prox 440 03a som kan tänka sig ta kort vid styrstången så man får se ungefär hur mycket framflyttat det är gämfört med 01an. Eller tips vad man måste göra för att flytta fram styrstången, t.ex. justeringar på stag? flytta ut nedre fästet också`?

Andersson

Välkänd medlem
31 jan 2007
1.338
1
16
Kiruna
Vet inte nu hur det ser ut under huven på din skoter, men om jag inte minns fel så har pro x 440 03 styrstången över motorn precis som pro xr440n har.

Det du kan göra om du har det traditionella fästet dvs bakom motorn fast i bulken är att du släpper lite på skruvarna längst nere notera bara lite bara just så att den kan röra på sig. samt släpper stången helt i övre fästet.
Prova bryt ut stången tex 7cm lägg en platta imellan och testa om det går att svänga fungerar det så gör du en distans dit upp och skruva fasst.

Sedan tar du och kapar till en lämplig bit dit ner och mallar av bulthålen så att du gör som en distans dit ner släpp sedan styrstången lägg imellan distansen och skruva fasst det igen och vips så har du flyttat fram körställningen lite grann.

Körde så på min maskin hela förra året fungerade kanon dock har jag flyttat styrningen över motorn nu har dock en mycket äldre maskin än dig men det ser likadant ut på tex Edge modellerna.

ski_d00

Välkänd medlem
21 mar 2006
665
1
18
Västerbotten
Tack för ett bra och seriöst svar :)
Det var något sånt jag hade tänkt mig precis. Blir till att försöka modda efter jag kört imorgon, är ju nådastöten :)
Sen så blir det att testa sig fram. Kan nog bli trångt att göra med motorn på plats :/
Blir nog att snöra på en cross huv också då man troligen måste skära bort en bit för att kunna flytta fram styrstången.

ski_d00

Välkänd medlem
21 mar 2006
665
1
18
Västerbotten
Har nu satt en distans på ca 5 cm så styrstången kommer en bit framåt. Ganska lagomt känns det som. Har även börjat modda dit 19l tanken och sen dit med ny plast så det passar kring tanken.
Längtar till test :)