Prox dyna? passar den?

henke_440

Aktiv medlem
20 nov 2005
94
0
6
viksjöfors
tjena!

jag funderar på att köpa en Prox dyna och sätta på min Polaris Xcr 440-99, vill ha en högre dyna att sitta på då jag har höjt styret så att jag får bättre kontroll i sittande körning.

finns det någon som har en bild eller som gjort detta på en xcr 440 -99 så vill jag hjärna veta om det passar. och om jag måste modefiera den lite för att få den att passa.

tack på förhand!

MVH: Henke
 

Xeon

Välkänd medlem
25 okt 2004
216
0
16
själva dynan tror jag passar, men kan ju vara att de blir lite konstigt mellan tanken och dynan, har sett ett par som gjort de på edge iaf och en f7 om du kollar på F7an ser du att han gjort om dynan närmast tanken är väll de du kan måsta göra på din oxå... fästa den i tunneln är nog inga problem, bara några hål som behövs :)

F7an
http://www.skoterleden.net/articles/diverse/Mod/holmberg_stor.jpg
http://www.skoterleden.net/articles/diverse/Mod/holmberg2_stor.jpg
http://www.skoterleden.net/articles/diverse/Mod/holmberg4_stor.jpg

Edge
http://www.skoterleden.net/articles/diverse/Mod/500uft.jpg
 

henke_440

Aktiv medlem
20 nov 2005
94
0
6
viksjöfors
ok, tack.
men hur ser dynan ut i fram kant då? där tanken ligger imot, är det plast eller är det "mjukt" matrial där oxå, så att man kan skära till den där så att den passar bättre?

//Henke
 

Xeon

Välkänd medlem
25 okt 2004
216
0
16
Har faktist inte sett nån dyna som är lös, men om du åker förbi nån skoter handlare som säljer polaris så kan du ju kika på en prox som står där, om dom har nån inne... dynor brukar väll ha en hårdplast botten har jag för mig vet inte om den går upp emot tanken men kan tänka mig de
 

henke_440

Aktiv medlem
20 nov 2005
94
0
6
viksjöfors
ok, men det är väl inte så mycket problem att få dit den. såg en bild här på hemsidan, en som satte dit en likadan dyna som jag ska sätta dit. och det är ju samma tank på den där som det är på min, så det kanske inte är tok jobbigt att fixa det.
 

Moore

Välkänd medlem
25 okt 2005
142
0
6
34
Kalix
har ju också funderingar på o ha en pro-x dyna :) Men dom e så satans dyra :S Men snygga ;)
 

henke_440

Aktiv medlem
20 nov 2005
94
0
6
viksjöfors
så där ja, ny dyna med special stoppning i för hårdare dyna för racing bruk är innhandlad.
så nu ska man se om den passar, annars får jag väl fixa till den så den passar. det ska nog bli bra.
tack för alla svar.
 

Xeon

Välkänd medlem
25 okt 2004
216
0
16
nice :) då får du ta o lägga upp nå bilder på din färdig då :)

va de ett gen2 chassi du hadde? är sugen på köpa en rmk 600 -99 , slp pipa,variatorkitt,reeds,boostbottle o lite annat... blir de den så funderar ja på stoppa på prox dyna skulle va ballt :)
 

henke_440

Aktiv medlem
20 nov 2005
94
0
6
viksjöfors
japp! det är en Gen 2 skoter, självklart ska jag lägga upp bilder på skapelsen efteråt. hoppas att dynan kommer nu till helgen, isåfall kommer bilder upp underhelgen eller på måndag.

//Henke
 

Xeon

Välkänd medlem
25 okt 2004
216
0
16
såg att de fanns en proxr 440 dyna på blocket för 1900spän
vart rättså sugen på köpa en sån om ja nu får sålt min o köper nya rmkn där =)
 

henke_440

Aktiv medlem
20 nov 2005
94
0
6
viksjöfors
den dynan på blocket har jag ringt på redan förra veckan, såld. fan tyckte jag då, billig och bra.

jaha, vad har du för skoter nu då Xeon?
 

MrGreen

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.700
0
16
57
Hoting
henke_440 skrev:
jupp, är på väg att köpa en ny nu jag. 3900 spänn för en ny. men men vad gör man inte för skotern sin.
3900:- är det ordinarie butikspris på dynan och hur komplett är den då jag menar baklyse osv.
 

Moore

Välkänd medlem
25 okt 2005
142
0
6
34
Kalix
Henke 440: Fan va nice ;) Bli inte sur om ja tar efter dig o gör likadant med min xcr :p För min dyna är ganska så slitern så är sugen på en ny :) Lägg upp bild direkt så ja vet hur det ser ut :)
 

henke_440

Aktiv medlem
20 nov 2005
94
0
6
viksjöfors
jo byt du oxå Moore! roligt med fler som ska göra det.
hoppas på att dynan min kommer i mören fredag.(dynan är helt komplett med lyse) så har jag helgen på mig.
och bilder lägger jag upp så fort jag kan.:)
 

henke_440

Aktiv medlem
20 nov 2005
94
0
6
viksjöfors
ja då har jag fått hem min dyna, har prov montera den lite för att se hur den ser ut, det blir en helt annan skoter i alla fall. behövs lite små modiferingar på fram kant på dyan för att få den att passa och att få rätt avstånd från styret. men det är lätt gjort.

jag vet ej hur jag lägger upp bilder från min data in på denna sida. kan någon tala om för mig hur jag ska göra så att jag vet när jag har fottat skotern.

//Henke
 

Xeon

Välkänd medlem
25 okt 2004
216
0
16
nice :D satt den bra kring tanken ?
just nu bara en gammal phazre :( men ska köpa ny innan nyårs tror ja :)
en polare ska sälja en rmk 600-99 sugen på den ;) men farsan tycker ja ska köpa en av hanns polares enduro 500 -99 nån som hart sån o vet hur dne är? mer sugen på rmk'n men den kostar 15tusen till oxå,skulle få enduron för 20 ;)
 

henke_440

Aktiv medlem
20 nov 2005
94
0
6
viksjöfors
nee, den satt ju inge bra runt tanken, men jag får kapa till den och sträcka skinet lite till så blir det bra, men man satt skönt och så. det vad det jag va mest ute efter.

tycker nog att su ska köpa rmk istället för lynxen. men det beror ju oxå på vart du ska köra. du kanske bor på ett ställe där det kommer skit mycket snö, så i sånna fall är det ju tveklöst rmk som jag skulle köpa. men där det är lite fattigare med snö är det roligare att raca med en mindre maskin, lättare att hoppa och så oxå. jag bor på ett ställe där det kommer mindre med snö. därför köpte jag en liten racer maskin istället, som faktist är ruggit bra i mycket djup snö oxå, fick gå riktigt varm i funäsdalen förra året då det va ruggit med snö där.(1.8 meter,eller nått sånt på dom bästa ställerna) fakitst gick det mycket bra. mycket nöjd med köpet efter den helgen, men tänk efter noga vad den ska annvändas till.
 

ipsel

Välkänd medlem
12 nov 2005
416
0
16
malmberget
Xeon skrev:
nice :D satt den bra kring tanken ?
just nu bara en gammal phazre :( men ska köpa ny innan nyårs tror ja :)
en polare ska sälja en rmk 600-99 sugen på den ;) men farsan tycker ja ska köpa en av hanns polares enduro 500 -99 nån som hart sån o vet hur dne är? mer sugen på rmk'n men den kostar 15tusen till oxå,skulle få enduron för 20 ;)

får du den för 20 tusen så varför ens tveka .. lynxarna är väldigt stryktåliga .. har grymmt bra boggie .. eller ja har då erfarenhet av min 96 as racing 454 .. kolla skoterbanken också och jämnför lite om du hittar nån fakta sida .. hk matta toppfart osv.. beror ju på vad du är ute äfter men köp lynxen tkr då jag.. 20 tusen .. sen så kan du sänka ned boggien (om du vill för bättre lössnö genomfart/rum) kanske förlänga den till en 345? och en 32-44mm matta
 

henke_440

Aktiv medlem
20 nov 2005
94
0
6
viksjöfors
ja nu har jag fixat en bild på skotern min med ny dynan på!:)


ja så här blev det. ska beställa ett plast skydd över kylarslangen i mören.

//henke