Läs reglerna!Om du vill slippa att tillverka så finns det ett par på blokket, stava med c.
http://www.*******.se/vi/19067165.htm?ca=6_s
Mvh
Som vän av ordning kan jag upplysa om att verktyget man gängar utvändiga gängor med heter gängsnitt. Gängsnittet bör användas ihop med en gängklopp. Verktyget för invändiga gängor heter gängtapp och bör används ihop med ett svängjärn.Du lånar (om du inte har) en gänghylsa (heter det så, tror ni fattar vad jag menar) och gängar på befintligt gods.
Tackar! Visst gängtapp och svängjärn..Som vän av ordning kan jag upplysa om att verktyget man gängar utvändiga gängor med heter gängsnitt. Gängsnittet bör användas ihop med en gängklopp. Verktyget för invändiga gängor hetter gängtapp och bör används ihop med ett svängjärn.
Nu har jag fått dagens dos av besservisserhet:beer:
Han tänkte nog mer gänga hela staget för det är lättare än att borra ut en bult och svetsa fast den..Gängor får du genom att borra ett hål med samma diameter som staget i en bult som du sen kapar av och trär på staget och svetsar fast gängorna. måtten enligt ritningen fungerar klockrent. Gänga hela staget är onödigt då det behövs bara så långt som det är gjort på ritningen..
JO men har du tänkt på att "staget" blir smalare när man gängar hela så det glappar? Sen oxå när du har gängor där det glider imot själva underdelen den med fettnippel på så nöts det väldigt mycke om det både glappar + att man har gängor där som åker upp å ner hela tiden! Men han får vell göra hur han vill men det är ju inte att rekomendera!! Sen är det inte specielt svårt att göra som ja sa heller,som det är enligt ritningenHan tänkte nog mer gänga hela staget för det är lättare än att borra ut en bult och svetsa fast den..
Tackar för svaretDu ställer in skid trycket.
När du släpper på roddsen så ökar mellan rummet så att dom kan glida ihop mer så får du mindre skidtryck vilket gör det lättare att få upp medarna i luften.