Quickrods till MM700

Robster

Välkänd medlem
14 okt 2004
790
0
16
Dalarna
Har även sett att vissa helt tar bort rodsen och ersätter dom med balatarem.
Funkar kanon i bottenlöst puder a la "Over there", men dödar en boggie/matta snabbt vid ett enda hårt genomslag (stubbe eller oväntat gupp på led eller liknande) så personligen rekommenderar jag det inte för de som åker i Svedala och även vill kunna transportera sig på led utan att krypa fram.

//R

trip

Välkänd medlem
23 sept 2007
112
0
6
KIRUNA
Funkar kanon i bottenlöst puder a la "Over there", men dödar en boggie/matta snabbt vid ett enda hårt genomslag (stubbe eller oväntat gupp på led eller liknande) så personligen rekommenderar jag det inte för de som åker i Svedala och även vill kunna transportera sig på led utan att krypa fram.

//R
jag har då inte upplevt några problem med ballatarem alls, då har jag kört i vintras till stugan efter hård led (14mil enkel väg) och vi åkte 2 pers på skotern, med förmodligen 20-30 hårda genomslag så jag har svårt att tänka mig att det skadar skotern.

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com

//R
Min skoter har gått c:a 700 mil utan rods.. Inga fel på den boggien! :rolleyes:

Robster

Välkänd medlem
14 okt 2004
790
0
16
Dalarna
Har det slagit igenom kraftigt rekommenderas att ni snarast kollar igenom er boggie efter sprickor. Det är väldigt vanligt att det ganska omgående blir sprickor i W-arm samt i bakre "saxen" pga att boggien slår igenom när man kör helt okopplad. Söker man på TY och Snowest (mest iofs i gamla stängda forumet men som fortfarande är sökbart) så hittas massor med trådar med folk som bara slagit igenom nån enstaka gång och pajat w-armar mm.

Självklart finns det alltid undantag som bekräftar regeln dock. Fast att bygga efter det är iaf inget jag själv gör. Lever för att åka skoter och meka minimalt. :D:rock:

//R

PuderFTW

Välkänd medlem
6 apr 2012
464
0
16
Kalix
Tjena nu kommer jag här som en riktig rookie på quickrods a la i have no clue whatsoever.

Om man slipar/svarvar bort kanten på rodsen, borrar ur en skruv och svetsar fast den på rodsen och skruvar på 2 muttrar vad gör det för skillnad?

För som jag har förstått det så blir det ju bara ett rör med två muttrar mot varandra