Rätt pris på Mach 1 -91

ca18det

Välkänd medlem
26 feb 2005
831
0
16
Har hittat en Mach 1 -91 som han begär 15000 för. Den har gått 880 mil. Fräsch huv utan sprickor, dock spricka i dynan. Mattan är dålig, men jag som glad noobie kan köra en vinter på den. Ett stag var lite böjt, det som går från sidan av skoter å fram till skidan =)

Är monterat digital avgastemp å varvräknare på den. Lät jävligt fint i motorn å gick rent.

Hur låter detta pris? Tycker priserna varierar ganska mycket på blocket å man vet ju inte heller så mycket om dom skotrarna.

audimange

Medlem
26 feb 2005
30
0
1
Köpte en...

...Mach 1 XTC -91 med elstart för 13.000kr. Ny matta, nytt avgassystem, nyservad variator men då tror jag att det var ett nästan oslagbart klipp, så 15.000 låter ok. Mer skoter för pengarna är nog svårt att hitta. Min går ruggigt bra, iofs större gasare men jag hänger bra med Zrt 600, XC 600, Triple Touring mm, dock ej när det blir guppigt :-(

ca18det

Välkänd medlem
26 feb 2005
831
0
16
Jämför man Mach 1an från tidigt 90tal med till exempel Exciter så måste Excitern va extremt övervärderad. Mach 1an måste vara grymt mycket skoter för pengarna, å jag tror inte att den sjunker så mycket mer i värde heller. Skulle vilja ha ny matta å nått fränare avgas.

Ska försöka pruta ner den nån tusing så känns det nog lite vettigare.

Lidde

Välkänd medlem
1 jan 2000
200
0
16
Jag köpte min Mach 1 -91 i slutet av januari i år för 12.000. Hel och fin är den. Han begärde 14.000 men jag prutade ner den tll 12. Jag är då nöjd än så länge, speciellt med tanke på vad jag fick för min gamla Excel V 540 från -82 när jag sålde den. Behövde bara lägga 3000 mellan till Mach 1:an. Jag får väl bara hoppas att den håller vad den ser ut att lova ;)

setras

Välkänd medlem
1 jan 2000
526
2
18
Sollefteå
Tycker det låter vettigt, är som sagt mkt skoter för pengarna, och har du bara tänkt ha den en säsong eller två så spelar det inte så stor roll om mattan är lite sliten. Köp å gäsa lite i Forsmo ;)

xc60098a

Välkänd medlem
1 jan 2000
302
0
16
nu har den blivit v-kittad fått 32mm matta sen har den ju boost åå powerpack ..men de är väll inget att skryta med.. hur som helst går den bra nu iaf*stolt*:p hmm.. undrar bara hur du kan hänga på en zrt 600 när denna har 120hk+ och går bra mycke bättre en en mach 1a från 91 orginal säker på att han inte bara lekte me dig? .. du som var ute efter en mach1 borde satsa på den där racing mach1an på blocket me m10 boogie då hänger du bättre med i skogen oxå;)

ca18det

Välkänd medlem
26 feb 2005
831
0
16
Har provkört den å störde mej som faan på mattan. Men det är klart, en säsong kan man ju halka runt lite.

Mach 1an med M10 boggie är lite långt bort.

Fåse hur det blir, håller på å dividera priset med honom lite. Har en MASSA annat att lägga pengar på också å tänkte ha en billig första skoter för att kunna röra lite på mej på vintern också =)

Enem

Medlem
22 mar 2005
32
0
1
Pixi
Det låter vettigt det är ju som sagt mycket skoter för lite pengar... En matta är ju inte hela världen..

keihin

Välkänd medlem
31 dec 1999
2.778
0
36
41
Skellefteå
Verkar vara enormt varierande priser på dom där....brorsan har haft en -92a. Han köpte den för 10tkr förr-förra vintern (dvs. 02/03) å sålden den förra vinter för 16tkr. Inte påkostad i princip nåt utöver normal service å lite tillsnyggning.
Såg så sent som idag en -91a i lokalblaskan (NV) för 8tkr...satt motor från -96 i den.
Bara så du har lite referenser, personligen skulle jag nog pruta på den du har tittat på...just pga. matta och knäckt trailingarm...