råd till skoter piloter.

xlt_sks_94

Välkänd medlem
1 feb 2006
242
0
16
Kiruna
måste fråga vad är det som är så kul med att pressa fullt ut efter en smal led som ser ut som en pukelpist? För det första så blir ju ni som gör det ju skit rädda när ni ser mötande trafik i panik situation och håller på så hjärtinfarkt. sen kommer ni hem och KLAGAR på att ni har så satans ont i ryggen!?!?!! Och så sabbar ni ju dämparna på skotern redan efter 1 månad av sesongen
 

4stroke

Medlem
1 jan 2000
34
0
1
Uppsala Sverige
www.mickes.co.uk
xlt_sks_94 skrev:
måste fråga vad är det som är så kul med att pressa fullt ut efter en smal led som ser ut som en pukelpist? För det första så blir ju ni som gör det ju skit rädda när ni ser mötande trafik i panik situation och håller på så hjärtinfarkt. sen kommer ni hem och KLAGAR på att ni har så satans ont i ryggen!?!?!! Och så sabbar ni ju dämparna på skotern redan efter 1 månad av sesongen
Ja vet inte riktigt....menden enda som har klagat på ont i ryggen så är det jag, och jag stuttsar inte fram på snala leder och ger hjärtinfarkter till någon annan än till mig själv för jag kör med itergralhjälm så folk slipper att se mig.... ;)
 

indy_sport88

Medlem
12 mar 2006
26
0
1
Västerbotten
offtopic men en "humor" tråd till döds tråd verka de som :p
men ja håller med , kör fort och lek gör man utanför leden på tex karlhygge ellr en is , inte där man riskera att köra ner folk !!!!
 

ChiefJonsson

Medlem
26 okt 2005
48
0
1
Vilhelmina
Hej! Jag kan erkänna att jag är en "omogen 15 åring" om de va så ni kallade de. Trots att jag är rätt mycke äldre än 15 så klassas jag nog som en "omogen 15 åring" här ändå. Jag pressar oftast på som fan efter leden, tycker de är skitskojj, klarar inte av att ligga o köra sakta. Och sen de där med att man är rädd,och ryggont o allt du sa. de är fel. iallafall för mig, jag har kontroll på skotern. trots att de går rätt fort. och tycker tvärtom, mina dämpare står pall för lederna, tycker de studsar o har sig mycket mycket mer när de går sakta om jag ska vara ärlig. då känner man av alla gupp mycket mera än när de går fort, då flyter man nästan ovanpå om ni förstår vad jag menar. sen håller man ut på sin sida i kurvor. och bromsar in, sen om de är dom som är mer ovan på att köra, där kan jag förstå att de lätt händer olyckor osv. för att dom överskattar sig själva, men i mitt fall så kör jag inte hårdare än vad jag klarar av, och än så länge har jag överlevt. Inte ens varit i närheten på att krocka efter led, trots att de gått fort i kurvor och fått möte etc. ta inte de här fel. jag tycker inte heller att man ska vara o förstöra lederna som den här tråden igentligen handlade om, men även om man kör fort efter lederna, så behöver man inte förstöra. är själv väldigt ofta ute o sladdar. på kvällarna när sportåkningen är över.
 

AnteNord

Välkänd medlem
1 jan 2000
110
0
6
52
På plats
www.kartman.se
ChiefJonsson skrev:
Inte ens varit i närheten på att krocka efter led, trots att de gått fort i kurvor och fått möte etc.
Ett felaktigt spår skulle kunna skicka in dig i mötande skoter, tänk på det bara nästa gång du möter nån på spåret och gärna innan du möter nån.
 

vette89

Välkänd medlem
7 jan 2006
245
0
16
Sundsvall
Det finns många dåliga, idiotiska risktagande förare som aldrig krockat. Varför inte? Jo därför att andra får väja, parera och kompensera. Till slut så är det någon som inte hinner väja och då smäller det. Eller så är det två idioter som möter varandra och det förstår ju alla hur det kan sluta.........

Jag skiter i om de kör ihjäl sig. Det sorgliga är att de spelar med medtrafikanternas liv som insats. Oavsett om det gäller bil, skoter, båt eller annat fordon.
 

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
Tänk till HUR ni kör efter lederna !

Tänk vad enkelt allt skulle bli om alla ute efter lederna körde på samma sätt som i biltrafiken....

Uppmaning :

Mao. Håll dig alltid på din HÖGRA sida av spåret.

Mao. kör så som att det var HÖGER trafik även efter skoter lederna !

Varför inte använda sig av redan uppfunna regler....
...Varför uppfinna hjulet igen så att säga.

Det finns massor av vingel pellar som inte har en aning om hur man skall bete sig efter spåret.
 

xlt_sks_94

Välkänd medlem
1 feb 2006
242
0
16
Kiruna
förresten så kan man ju köra lagom fort efter led bara man håller jämn gas, kom ihåg att max gränsen ligger på 70km/h (men den följar väl ingen, kan inte säga att jag gör det iaf)
 

4stroke

Medlem
1 jan 2000
34
0
1
Uppsala Sverige
www.mickes.co.uk
Håller med och mer där till.

AnteNord skrev:
Ett felaktigt spår skulle kunna skicka in dig i mötande skoter, tänk på det bara nästa gång du möter nån på spåret och gärna innan du möter nån.
Vad händer om man möter en oerfaren skoteråkare i en kurva som vejar in i ett träd. Förra året var deet en kvinna som krockade med ett träd i 10kmh och dog observera inte 70 utan 10kmh. ibland behövs det ingen fart. :eek:
 

4stroke

Medlem
1 jan 2000
34
0
1
Uppsala Sverige
www.mickes.co.uk
AnteNord skrev:
Nästa förslag från vägverket:
Mitträcke på leden...

Mohahahahaha, det skulle va nått att bita i... :)
Ju mera vi missköter oss i lederna ju mera anledning har storebror att lägga sig i och börga bestämma. Och det tror jag att ingen tycker skulle vara roligt eller? :rolleyes:
 

ChiefJonsson

Medlem
26 okt 2005
48
0
1
Vilhelmina
Ja, men ett felaktigt spår kan skicka in mig i en mötande skoter även om de bara går 30 också? eller 70, som man får köra. och efter leden så har man i sitt huve om man kört skoter ett längre tag att hålla ut på sin sida, håll så långt åt höger de bara går, så slipper dom som kör touringmaskiner me pulka väjja, får man möte i en kurva så bromsar man ju såklart ner hårdare än om man inte skulle fått de. och som sagt, man håller alltid åt höger, tills man kommer så långt i kurvan så man ser att man inte får möte. så kör iallafall jag, jag vet inte hur ni andra fungerar dock. Lev efter att inte köra mer än vad du klarar. jag kör så fort som ja känner att ja klarar av, även vid ett möte i en kurva.