>Är det ingen som vet hur den
>ska vara inställd??
De är rätt inställda från början! Har du ändrat på dem så är det inte lätt att få till det... som sagt, skruvar du ut dem för mycket så går den sämre på låga varv, skruvar du in dem för mycket så går den dåligt överhuvudtaget eftersom den växlar på max vid toppvarv. Har du då för hårt spänd fjäder så hamnar avgasporten längre ner = sämre prestanda på höga varv. Det ska alltså vara ett mellanting, och det är väldigt svårt att ställa in bara genom att känna om skotern går bättre eller inte... Om du inte ännu har ändrat på inställningen, låt bli att göra det eller eventuellt ändra bara ytterst lite och testa sen skotern med tidtagning så ser du om det blir bättre eller sämre. Brukar även synas på varvtalen. Om dom är rätt inställda tycker jag personligen att man hör detta på motorn när man är ute och våldskör, det blir ett vasst ljud när man drar på och den bludrar inte i cruise-tempo.