d er litt forskjell på dem det opplagte er selfølgeli at de er satt sammen på to forskjellige plasser, de har samme leverandør (Bombardier). det er ikke store forskjeller når man ser dem ved siden av hverandre men hvis man ser nærmere så har de forskjellige dempere, lynx sine dempere er vertikale mens ski-doo har skråstillte, mange mener at lynx sine dempere er bedre og tåler mer, jeg må si meg enig i den påstanden da jeg har endel erfaring med begge merkene. videre så har de samme motor, men med forskjellig sammensetting, for å si d enkelt så henter ski-doo mer effekt ut av motoren, de tyner det de kan ut av den, mens lynx er litt mer tilbakeholden med effekten (ca 5 hk), noe som resulterer i at motoren er mer driftsikker. jeg har vært borti mange ski-doo som er skjært, men det er skjelden man hører om noen som har ødelagt en lynx motor. ellers så er kjørestillingen tilnærmet lik. når man skal velge mellom disse to merkene, går d mye på magefølelse, hva man selv synes er best pga at disse merkene er ganske like.