rave 800 02. drog av kablarna till en kontakt, nån som vet vart de ska sitta?

Traktorn

Välkänd medlem
3 mar 2007
258
0
16
Alfta
Tjo!
jag var lite väl våldsam när jag skulle bort med luftburken på min Lynx Rave 800 02. Råkade dra lös 2 kablar ur en kontakt och jag skulle vilja veta vilken kabel som ska sitta vart?

Så om någon med likadan skoter skulle kunna kolla på sin hur dom sitter så skulle jag bli överlycklig. På dosar så är det "pluttarna" längst till höger i kontakten, men ska röd kabel sitta uppe eller nere?

Vad är det här för grej förresten? Är den nödvändig? Vad händer om man struntar i att koppla i den :) Den sitter på den svarta rullen på luftboxen som det går lite slangar till.

Justja en sak till. Bränsleskruvarna ska väl vara utskruvade 1,5 varv?

Traktorn

Välkänd medlem
3 mar 2007
258
0
16
Alfta
Jag har hittat kontakten på en sprängskiss. På nummer 21 så står det "solenoid lock", kan det vara kablar & kontakten till nån solenoid då? vad gör den? varför står det inte vart röd & svart kabel ska sitta där ? xD

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.274
82
48
Övik
Det står inte pga det inte är ett elschema..

Kan gå ut imorn och fota på min om jag kommer ihåg, bör vara lika på -01

Traktorn

Välkänd medlem
3 mar 2007
258
0
16
Alfta
gammal tråd, men vet fortfarande inte om kablarna sitter rätt. kan inte någon vänlig själ knäppa ett kort åt mig så jag vet att jag kopplat rätt? :S

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
41
Roknäs
Går det ens att sätta fel? Gick inte på min Ski-doo har jag för mig. Har dessutom skotern gått i ett år så kan du nog vara rätt så lugn.

Traktorn

Välkänd medlem
3 mar 2007
258
0
16
Alfta
ja det går att sätta fel. det är en röd & en svart kabel. har ingen aning om hur de ska sitta. vill gärna se en bild.

Traktorn

Välkänd medlem
3 mar 2007
258
0
16
Alfta
aaaah tack så mycket =D
svart till vänster och röd till höger alltså. äntligen slipper jag fundera mer på det där.

väldigt schyst av dig ^^

Traktorn

Välkänd medlem
3 mar 2007
258
0
16
Alfta
jao fast inte alltid folk orkar ta sig tid & hjälpa xD
jag hade visst chansat rätt när jag satte tillbaka kablarna för ca ett år sen iaf. det var rätt kopplat.