Rave 800 repig kolv men bra komp!

Della

Medlem
12 nov 2010
30
0
1
ja de kan ju vara en bra plan! men då är ju frågan, vart hamnar prislappen? :)

Della

Medlem
12 nov 2010
30
0
1
tack för tipset! :) jag kan meddela att jag har en utbytescylinder hemma nu, och kalaset kostade 2750 svenska riksdaler med frakt =) så nu är de ihopskruvningen kvar. jag va tvungen att knacka ur kolvbultarna när jag rev den för dom satt fast, knackade såklart inte hårt, men de krävdes ju några knackningar för att dom skulle komma ut. inte kan väl veven har fått stryk av de tycker jag? eller vad tror ni?

Stridsanka

Välkänd medlem
22 nov 2010
1.198
0
16
Ramvik
Om du ändå är och håller på med veven? så borde du fetta om den som är en bra sak att göra på dessa motorer :) byta packboxar kanske hade varit bra också :)

Inte så kunning, men har läst att spec 800orna har lite problem med detta :)
Lycka till!

jock3arn

Välkänd medlem
4 mar 2009
182
0
6
skellefteå
tack för tipset! :) jag kan meddela att jag har en utbytescylinder hemma nu, och kalaset kostade 2750 svenska riksdaler med frakt =) så nu är de ihopskruvningen kvar. jag va tvungen att knacka ur kolvbultarna när jag rev den för dom satt fast, knackade såklart inte hårt, men de krävdes ju några knackningar för att dom skulle komma ut. inte kan väl veven har fått stryk av de tycker jag? eller vad tror ni?
Tycker man oftast måste göra det, finns det nått bättre sätt? jag har då alltid haft en som håller i kolven för att minska stöten, och jag har då aldrig fått nått problem efter! =)

Della

Medlem
12 nov 2010
30
0
1
ja dom sitter ju lite! njaa, alternativet är väl att värma, eller pressa ur dom, men nu har jag inte riktigt dom resurserna så de fick bli lite knackning ;) men då känner jag mig lite lugnare =) hoppas den håller ihop sen också!

Della

Medlem
12 nov 2010
30
0
1
oj, såg inte inlägget ovanför! jo jag vet, men jag har inte rivit vevhuset, bara tagit bort cyllarna :) tänkte ta ur motorn till sommarn och byta lagren om de behövs och eventuellt lämna iväg veven för riktning om de är nödvändigt :)

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Jag gjorde en avdragare till kolvbultarna. En gängstång, en hylsa (från en gammal boggie) samt två muttrar.