RC-600 SDI ( ???? ) Trimdelar... ?

fuland

Aktiv medlem
13 feb 2007
80
0
6
sthm
söker mig lite trim delar samt lite info om olika saker.

jag funderar på att slänga på dubbelrör på skotern men då måste jag mappa om skotern.
vart kan man mappa skotern ?

sen har jag kolla runt på lite olika v-kit och kommit fram till att det finns två jag vill höra mig lite mer om.
dom jag vill veta mer om är:

Dynamo joe s6x
goodwin performence
nån som har nån erfarenhet av framförallt goodwin då den finns i sverige.

passar vanliga slutburkar från en mxz 600 HO till en 600 sdi om man lägger in en ept givare?

Simon_

Välkänd medlem
2 okt 2006
126
0
6
Kalix
Sv: rc 600 sdi trimmdelar

Det borde väl gå att ta en slutburk från en 600HO. Borra ett hål och svetsa fasst en mutter så att det går att gänga fasst givaren?

TBear

Välkänd medlem
21 dec 2007
540
1
18
Örnsköldsvik
borde gå att ta en burk från en 600ho, MEN som tidigare talare så är det väldigt viktigt vars givaren sitter! du kan juh få hålla på ett tag innan den kommer gå bra! beroende på vars givaren sitter och vilket mottryck sluburken har så kommer olika värme genereras till givaren och högt mottryck = mycket värme ska inte vara bra för skotern!

själv har jag en ny PPC WS 2.0 burk från tikka race med justerbart mottryck! den burken har en speciell kammare för givaren!
jag tror jag betalade 3550+frakt för den, då fick man med nya rave fjädrar så dom öppnar vid rätt varvtal och 12 skruvar så man kan ställa mottrycket beroende på vilken maskin man har och om man ligger fullgas i 2mil på en is eller om man kör dragrace några hundra meter!

hoppas det inte blev att för luddigt!
Mvh / T

Last edited: