Registreringsskylt placering RX1

130fi

Välkänd medlem
1 mar 2007
810
0
16
Drevdagen
jag har haft min på tunnelförlängningen sen -03(synlig bakåt/uppåt),och klarat mig bra hittills.

mrplasma

Välkänd medlem
6 okt 2007
197
23
18
Byn i Norrbotten
Så skriver Vägverket!
".....Montera sedan skylten på skoterns framsida."
Framsida måste ju vara några cm fram från mitten?!;)

I praktiken skulle man kunna sätta skylten på bukskyddet och då syns inte skylten från helikopter.
På RX1 så är det svårt att klistra dit skylten på huven. Ska kolla om det går att fästa på insidan av rutan.

1500 kr i böter.....ojojoj.

boggen77

Välkänd medlem
29 sept 2007
526
0
16
Mora
jag satt min skylt vid fötterna (tunneln) för jag tycker att huven ska vara ren.. Och om snuten stoppar dig så bryr dom sig inte, huvudsaken du har en och om dom nu skulle gnälla så säger du att den alltid har suttit där och du inte tänkt på de :rolleyes:

DanielPiteå

Välkänd medlem
5 jan 2006
246
0
16
Piteå
På min 07:a satte jag den under på bukskyddet då det står att den ska vara väl synlig framifrån vilket den blir även om nu snutarna måste ligga på backen för att se den, men rent lagligt klarar du dig!

MVH
Daniel

ducatimonster

Välkänd medlem
7 okt 2005
270
0
16
Stockholm
Hej

att prata "omkull" polisen går nog bara om solen skiner och man har tur, om man inte vill chansa skulle jag sikta på rutan, jag satte min längs med huven upp, men det blev inge bra det heller, så rutan får det bli, egetnligen borde man väl börja tillverka lite mindre sånna där dekalregskyltar, borde vara lättsålda..

Mvh//RX1MM