regnummer lapp i kiruna

R

Robin

Någon som vet vart i Kiruna som man kan vända sig om man behöver få en reg lapp (klisterlapp)?
Har för mig att det är något företag här som kan trycka lappar annars blir det väl att beställa från vv.se

Samt vet någon minimi måttet som skylten måste vara? har för mig att det ska vara kring 7*15cm eller nåt sånt...
 
R

Robin

presis.

varför inte från vv.se: Vet att man får ha mindre skyltar än dom man får köpa från vv, fick höra det av min gammla lärare när jag tog förarbeviset förra året.


Sen skulle det vist vara billigare, men vi snackar ju ändå inte om mycket pengar, vv ska ha 90kr inkl frakt.


en till fråga, får man ha skylten på sidan av huven?
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
44
Umeå/Boden
blir väl lite svårt för polisen att se reg nr från insidan av huven ; )

om det var insidan av rutan du menade så har jag iaf min där och ingen har klagat hittils
 

Mazon

Medlem
19 dec 2006
6
0
1
Ska sitta synlig framifrån och ja har som för mig att det är bara vv som är godkända, måste ju vara reflekterande. Annars så gör säkert RMK i kiruna en skylt åt dig, men den blir nog dyrare än på vv. Ingen skylt 1500kr i böter!!
 

MrGreen

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.700
0
16
57
Hoting
Att du får ha andra regskyltar än VV är BS.
Det är bara VV:s skyltar som är godkända har du något annat så får du böter för felaktig skylt (ring polisen å fråga om du inte tror mig) och den får inte sitta på sidan av huven utan måste vara synlig rakt framifrån, innanför rutan kan funka om du har klart glas och polisen är på gott humör men jag å en polare fick båda böter för att den satt innanför jag hade ju en kromad ruta så det var väl inte så konstigt men han hade en klar.
 

Lynxdåre

Välkänd medlem
3 jan 2006
390
0
16
Lule - Hpda
"synligt framifrån" kan man ju tolka som att man kan stå vid skidorna och titta ner i rutan :rolleyes:

har då haft bakomrutan på skidoon och nu på lynxen utan problem