Rejält med snö i år!!

Stoft

Banned
13 nov 2006
2.596
0
36
Åkersjön rules :D Va fett mycket snö där i vintras som hadda sa. Synd att man inte har stuga där :/ Fast pappa har en schysst polare som vi lånar stuga av :D Under Skoterns Julafton var det ju typ 1m puder xD

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
Om två månader går snöslungan för fultl och skotern är förhoppningsvis ihopmonterad :eek:

För två år sedan var snödjupet 7dm den 22 oktober vill jag minnas. tror snön låg med några decimeter i början av oktober ifjol också :eek:

D

Deleted member 9532

Man får ju snart flytta söder ut för att hitta snön ;)

Alla tjatar om växthuseffekten och hur glaciärerna smälter i norr, men det dom inte berättar är att det samtidigt byggs på nere vi sydpolen.

Så ju mer det smälter här, desto mer byggs det på där nere :stupid:

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
Några säger att dessa klimatförändringar är normala från moderjord och vissa säger annat och drar in feta pengar på detta och utger sig att vara årets miljönissar, hur som så varför händer det just nu under min livstid!? Kunde inte moderjord väntat 50 år till?!

JA det kommer bli en bra vinter för nu har det varit kasst ett par år och nu känner jag på mig att det kommer fetsnöa hela vintern och runt metern vid kusten och i fjällen 2 meter minst.

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
JA det kommer bli en bra vinter för nu har det varit kasst ett par år och nu känner jag på mig att det kommer fetsnöa hela vintern och runt metern vid kusten och i fjällen 2 meter minst.
Fan va underbart om det skulle komma 1m vid kusten..hoppas du har rätt.

okksson

Välkänd medlem
29 mar 2008
652
0
16
malå
Jag vågar tippa på en snörik vinter då medeltemperaturen på jorden hittills iår har vart den lägsta under hela 2000-talet.
för några år sen var det en kall vinter, då var det väldigt lite snö. förra säsongen var det en väldigt "varm" vinter och då var det mycket snö (6-7m tot... skryt)

och angående rönnbären så litar jag på "gammfolket" som säger att trädet ska inte behöva bära bördan 2 ggr. stämde bra på vintern för några år sen. samma sak angående snåttren (hjortron). snöar det inte på långfredan så blir det lite snåttren. iår var det mkt :)

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Ja nog får man vänta till Januari innan man har nån snö som är rolig att köra i..så än är det ett tag kvar.