såja ikväll efter jobbet var jag efter skotern från servicen. Montören var bort så fick ej byta några ord med honom, men justering av staget/fästet har blivit gjort och 3st 6mm bultar lösa vid 1fäste. Allting frid å fröjd ända tills jag tog av skotern hemma när tomgången började leva oroligt mellan 1000 och 4000varv. annars gick skotern helt ok på varvena när man körde fick ner den på nåt konstigt vis till nästan normal tomgång och stannade skotern utanför garaget. startade den 30min senare när nerverna lugnat ner sig och då va det helt dött. när man startar skotern går den helt ok, trycker man på gasen svarar det ingenting låter som man skulle ha stoppat handen i insuget och gasar, efter några gaspåtryckningar så varvar skoter upp til 3500varv och lämnar det som tomgång.. börjar bli ricktigt less på detta nu. vill aldri se mer en skidoo.
EXAKT det fenomen som du beskriver vart det på en kompis Freeride -13 då vi var i Jorm förra veckan.
TPSen som ballat ur för honom, vi hade en skidoo-mekaniker med oss och fick upp en dator till stugan dagen efter, han konstaterade då att TPSen tappat besinningen fullständigt.
Han slackade gasvajern och lurade TPSen att fullgas var 95% gas eller nåt liknande, då gick det att köra skotern igen fast med halvsvajj på tomgång.
Så vår vän kunde fortsätta köra helgen ut, igår åkte maskin raka spåret till återförsäljaren för koll.
Har inte hört något mer hur de gått efter det.. men lär nog få reda på det här i veckan.. så var det något annat än det som dom med så stor säkerhet sade att det var, då meddelar jag det.