Rembyte, Snabba svar tack!

W

w3stman

Tjena. Bytte nyss rem på min SXR och startade den på släpvagnen efter för att kolla så allting stämde. Gasade lite så den gick framåt nån decimeter också, sen tog jag av skyddet för att kolla lite och ser då att remmen inte ligger längst upp mellan sekundärskivorna utan 1-2cm ner mellan och undrar om jag gjort något fel eller kommer den ploppa upp sen när jag har kört en bit? Vill ju inte pajja nyremmen :rolleyes:

Robban650

Välkänd medlem
22 nov 2007
578
0
16
Luleå
är det en orginal rem du köpt så ska det ju stämma.... Men kör lite och pröva hur den känns/växlar...

labanskalle

Välkänd medlem
7 feb 2007
356
0
16
kan bli så när man bara tvär duttar till, sekundär variatorn hinner inte växla tillbaks, speciellt om du har mjuk sekundär,

W

w3stman

Vill bara berätta att jag var iväg och testade den en sväng. Körde ganska lungt men märkte endå att skotern kändes rappare och att den gick jämnare. Inte så konstigt eftersom anledningen till att jag bytte rem var att den fått sig en fin midja :eviltongue:

Mr Sm-X FR

Välkänd medlem
17 mar 2007
538
0
16
Lauker
Bara du inte har för kort rem, då kan den explodera vid fullgas repa. Nya remar ska ligga nån mm över skivorna på sec variator´n

W

w3stman

Bara du inte har för kort rem, då kan den explodera vid fullgas repa. Nya remar ska ligga nån mm över skivorna på sec variator´n
Nejdå, den ligger bra till. Mellan 1-2mm över kanten ungefär. Det gjorde dock inte den gamla. Iofs var den nött.