Verkar som att jag har en del remslir, speciellt när man står still och trycker upp den på rullen sen när man kört 15 m så känns de som den bara varvar men inget händer och man tappar ner den. Kör med ett E.R roller clutch kit och då orkade den inte varva ur så jag plockade bort all vikt från toppen. Kan det vara de? För lite vikt? Men går ju ej att vikta på mer. Kör med supertip och Green sekfjäder. Tänkte prova att sätta tillbaka gamla grejorna när jag får nya glidklackar åt sekundären.
Att sekundären växlar snabbare upp/ner med E.R kittet är helt normalt, eftersom friktionen försvinner och de går lättare. Får du dom problem du beskriver, så försök laborera med fjäderspänningen och se om de blir bättre
som första åtgärd. Att lätta vikterna blir i de här fallet lite fel väg att gå..
Du köpte kittet rätt nyligt(?), och om så är fallet får du byta helixen. Har du 51/43 helixen, så maila mig kan du få byta till en 43 rak istället och testa. Då ökar du remtrycket i sekundären, den kommer inte att växla upp lika fort och mindre risk för remslir.
Blir säkert ett knepigt läge när man kör "på rullen" eller när mattan har lågt motstånd. Eftersom sekundärvariatorn är vridmomentskänslig, kommer den att växla upp och minska remtrycket i de läget. Remtrycket i sekundären blir lägre ju högre växel den hamnar på.