Hallå.
Har börjat upptäcka ett problem på min f7 -06.
När jag kör i djupsnö är det som att den går ner i varv och inte orkar varva ordentligt längre, den börjar bröla men om jag släpper gasen och tar om igen så ger den fullt varvtal igen. Det är som att variatorn växlar upp eller nåt. Sen blir det tvärt om när jag kör fort på packad led osv, när jag håller full gas är det som att den inte växlar upp tillräckligt, den varvar som den ska men jag får inte upp någon riktig hastighet tycker jag.
Hur många shims kan man sätta på plastbulten på sekundärvariatorn? Finns det något annat sätt att sträcka remmen?
Någon som varit med om något liknande, tacksam för svar.
Har börjat upptäcka ett problem på min f7 -06.
När jag kör i djupsnö är det som att den går ner i varv och inte orkar varva ordentligt längre, den börjar bröla men om jag släpper gasen och tar om igen så ger den fullt varvtal igen. Det är som att variatorn växlar upp eller nåt. Sen blir det tvärt om när jag kör fort på packad led osv, när jag håller full gas är det som att den inte växlar upp tillräckligt, den varvar som den ska men jag får inte upp någon riktig hastighet tycker jag.
Hur många shims kan man sätta på plastbulten på sekundärvariatorn? Finns det något annat sätt att sträcka remmen?
Någon som varit med om något liknande, tacksam för svar.