Önskar jag kunde vara lika postiv som 426H, jag älskar min Renegade 1200, tycker den går som en dröm men....
Över nyår var vi i fjällen och körde, det var visserligen 20-30 grader kallt men min drog aldrig under 3,0 liter milen. Värsta noteringen var 3,4 efter en hel dags puderkörning.
Jag har under mina 150 mil sprängt 2 remmar och nött ner två till. Har haft skotern inne på linjering två ggr och första gången stog den tydligen inte rätt, så en rem kan härledas till det. Båda ggr jag sprängt har jag legat på full gas i pudret....Och JA, remmarna har varit ordentligt inkörda, har kört på 383 remmar men nu har jag köpt en 377, få se om den håller bättre...
Förra helgen var det kombinerad friåkning och led. Färddatorn visade 2,4 i snitt men när jag tankade blev det 2,9 i snitt. Jag har ALDRIG fått min att dra under 2liter/milen. Har påpekat mina bekymmer för två olika återförsäljare och ingen av dem förstår varför jag gör av med både soppa och remmar som om jag körde tvåtakt. Vet inte om det är min gastumme det är fel på...
Sen har vi detaljkvalitén... Sidokåporna är sladdriga och sitter aldrig riktigt som dom ska. Kåporna är ju som tvådelade med en tunn hårdplast nere vid fotholkarna. Båda kåporna har spruckit där efter att det packats snö när man ligger och kör i pudret... Jämför man med kåporna på tvåtaktarna så är det som att jämföra kvalitén på en KIA jämfört med en BMW...
Laddade friskt i ett hopp och när jag landade ( landade "rätt") flög huven all världens väg och hela lyktenheten lossnade. Tyvärr känns det som hela skotern är ihopklämd med olika plastkrokar hit och dit...
Sammanfattningsvis så älskar jag min 1200 fast den tar mer soppa än alla mina kompisars skotrar och jag är den enda som kör fyrtakt, käkar mest remmar i gänget och känns som en KIA kvalitetsmässigt.
Det mest komiska är att jag köpte en 1200 för att få en rolig, driftsäker skoter som inte käkade rem och gick billigt... Fick iaf två av fyra än så länge...
Trots detta tycker jag du ska köpa en 1200, för vridet i motorn är helt underbart...