låter konstigt att varven varierar på skotrarna?
Trodde det var max varv vid full gas sedan variatorn som skall kämpa för att det skall fortsätta så. Min Renegade håller relativt stadigt varv i alla lägen (Så liten skillnad så inget man tänker på) Går de tyngre helt plötsligt sänker inte motorn varv och börjar om utan mattan tappar lite hastighet tills variatorn skickat på igen. Upplevde precis samma sak med min äldre lynx, Stadigt varv sedan variator som jobbar.
Stämmer inte detta? Skall montera v-kitt från cudney nu och som jag fatta bill skall inte variator växlingen få motorn att tveka utan oftare och hårdare växla på som fan.
Med andra ord verkar problemet kunna sitta i styrsystem. Hittar du en lösning vore det fint att få veta hur man åtgärdar. Borde ju gå med original termostat och sånt?
Hur gick helgens provkörning "Jowen"??
Trodde det var max varv vid full gas sedan variatorn som skall kämpa för att det skall fortsätta så. Min Renegade håller relativt stadigt varv i alla lägen (Så liten skillnad så inget man tänker på) Går de tyngre helt plötsligt sänker inte motorn varv och börjar om utan mattan tappar lite hastighet tills variatorn skickat på igen. Upplevde precis samma sak med min äldre lynx, Stadigt varv sedan variator som jobbar.
Stämmer inte detta? Skall montera v-kitt från cudney nu och som jag fatta bill skall inte variator växlingen få motorn att tveka utan oftare och hårdare växla på som fan.
Med andra ord verkar problemet kunna sitta i styrsystem. Hittar du en lösning vore det fint att få veta hur man åtgärdar. Borde ju gå med original termostat och sånt?
Hur gick helgens provkörning "Jowen"??