Just att det ger 13,7v i uttaget är helt ok. Sen när du inte har kablarna anslutna till batteriet så blir det ju ingen sluten krets så då kan du ju inte få nån spänning.
13.7 volt i 12-voltsuttaget är helt ok (jag har tidigare jobbat på en bilelektrisk firma)
13.7-14 Volt är en generatorspänning för att batteriet skall kunna ladda.
Enligt en säljare som jobbat med skotrar länge och en skotercrossförare som numera är verktadschef på en skoterfirma med flera affärer säger att man skall kunna ta loss batterikablarna (plus, minus) och där få en spänning som skickas till batteriet, dvs en laddspänning.
Resultatet är 0 Volt
Resultatet MED kablarna fastskruvade är 0 Volt eller batterispänninngen dvs 12.7 Volt, detta är INTE någon laddspänning utan någonstans är det fel.
Det är inte ett avbrott, alla kontakter sitter i och på plats.
Hur det nu skulle kunna vara med voltregulatorn vet jag inte, från denna går det nämligen 2 kablar ut, kanske det är så att den ena är paj medans den andra är hel som försörjer lyset, mätarna OCH detta 12Volts uttag som sitter till vänster som styrhöjaren.
Eller så är det ett reläfel.
Detta är visst ett vanligt fel och det är grymt konstigt att ingen här vet vad felet brukar vara.
Och visst är det enklare att betala 2000-3000 kr för att lämna in den och få den klar på 4 timmar.