Ang ringgapet så brukar 0,45 duga , jag har aldrig kört större MEN slipa upp det till 0,50mm för de påstås behöva så stort gap. men de är inte hela orsaken till nypningen för då skulle bägge cylindrarana visa samma skader men kör 0,50mm nästa gång.
Enda kruxet med mineralolja är isåfall att den flyter trögare så man bör kolla flyttemp så den är liknande ves gold. Men de gäller äve byte till andra synteter för ju segare olja desto svårare att ta sig genom de trånga injektormunstyckena.
Byt även ut oljinjektorn till magsidan för inne i dem är det en kula under fjädertryck och de är små prylar som kan kärva vid minsta lilla förorening alt fabriksfel.
Om din maskin kan kopplas om till etanolläge så kör det läget under inkörning av kolvar ,den får då 5% mer soppa i hela registret som kyler bra. Olja i tanken ger bara högre värmeutveckling samt hindrar kolvarna att slitas in under de viktigaste första milen så det är mindre bra enligt många trimfirmor.
Är du säker på att du skruvade på oljepumpen åt rätt håll?
Och kolla luftburkens snöfilter så det inte är glipa som på de andra två Polarisarna som nyss skurit!
Enda kruxet med mineralolja är isåfall att den flyter trögare så man bör kolla flyttemp så den är liknande ves gold. Men de gäller äve byte till andra synteter för ju segare olja desto svårare att ta sig genom de trånga injektormunstyckena.
Byt även ut oljinjektorn till magsidan för inne i dem är det en kula under fjädertryck och de är små prylar som kan kärva vid minsta lilla förorening alt fabriksfel.
Om din maskin kan kopplas om till etanolläge så kör det läget under inkörning av kolvar ,den får då 5% mer soppa i hela registret som kyler bra. Olja i tanken ger bara högre värmeutveckling samt hindrar kolvarna att slitas in under de viktigaste första milen så det är mindre bra enligt många trimfirmor.
Är du säker på att du skruvade på oljepumpen åt rätt håll?
Och kolla luftburkens snöfilter så det inte är glipa som på de andra två Polarisarna som nyss skurit!