Reservremmen, behåller ni den vid nyköp?

enpatte

Välkänd medlem
22 jan 2011
2.070
68
48
Borgafjäll
Ska nu snart sälja maskinen och funderar på hur ni andra brukar göra?
Reservremmen skulle funka perfekt på min nästa maskin och gratis är den knappast.

Så hur gör ni?
Biter ni i det sura och hostar upp för en ny reservrem vid varje nyköp?

rmk700_05

Välkänd medlem
27 okt 2006
461
0
16
Beror helt på vad du själv tycker och vad du kommit överrens med köparen!

Det är ju din rem och ingen kan tvinga dig att sälja den och jag kan ju inte tänka mig att en skoteraffär på 100 000+ ska avgöras på en sketen rem :)

eron

Välkänd medlem
19 aug 2010
296
1
18
Boden
Har ni inte kommit överens om att den ska följa med när du säljer skotern så skulle då jag behålla den.

PuderFTW

Välkänd medlem
6 apr 2012
464
0
16
Kalix
Om du tänker skriva i annonsen att det följer med en extra rem så får du ju leva med det och skicka iväg den med skotern när du säljer den, men om du inte skriver det i annonsen så kan du ju göra vad du vill med den, köparen kan ju inte tvinga dig att skicka med den om du inte skrivit att en extra rem följer med.

Sir Alop

Välkänd medlem
30 sept 2011
1.078
0
16
Är inget man behöver lägga fram det är med vid nyköp. Annars byt åf
Haha!
Spelar rätt stor roll,för beroende på när i förhandlingen köparen lägger fram det kravet så kan han få betala den remmen själv ändå!
Låta säga att du köper en maskin för 140k och lyckas pruta ner den till 130k netto utan grejer och precis innan man ska betala säger man att man ska ha en rem också annars blir det ingen affär! Då "får" man remmen utöver det man redan kommit överens om,det måste ju vara bättre än att lägga fram att man ska ha den maskinen för 140k med en extrarem och tändstift som säljaren räknar in i priset och du kanske får den för 133k i slutändan.
Då har du lika fullt betalat remmen själv ändå,fast du är ju nöjd eftersom du kan stoltsera med att du minsann "fick" remmen på köpet.

Men du kanske är nöjd bara du får en rem oavsett vad du får betala,själv kollar jag då på totalkostnaden.
Men när det gäller skotrar som expedition 1200 så förstår jag att man får remmar på köpet..