Hej alla skoterrajders
Jag var med om en sak idag som gör mig rätt irriterad.
Vi stannade på en lägda, nedanför rävarstugan för att titta på hästarna på håll.
Vi stod vid sidan av skoterleden.
Jag hade pulka, och i pulkan satt min 2,5 åriga dotter, hennes farmor, och min hund.
Jag ser 3 skotrar som satsar ordentligt för raksträckan.
Jag sträcker ut handen lite försiktigt för att be dem sakta ner.
De kör förbi oss med en marginal på 1,5-2 m, och med gasen i botten går det ca 100km/h när dom kör förbi oss.
När andra skotern kör förbi i samma takt som den första, blir hunden rädd ( för det sprutar en massa snöklumpar på oss).
Som tur är hoppar han ut rätt håll.
För den 3 skoter hade helt säkert kört över han!
Ett litet snekast, från någon av dessa 3 skotrar och jag hade varken haft hund, mor eller min 2,5 åriga dotter kvar.
Nog har man mött många skotrar, som jag tyckt borde kunna sakta ned när man kommer med pulkan.
Men idag är det värsta jag varit med om!
Visst kan vi visa varandra RESPEKT efter skoterleden!
Med vänlig hälsning, Tony
Jag var med om en sak idag som gör mig rätt irriterad.
Vi stannade på en lägda, nedanför rävarstugan för att titta på hästarna på håll.
Vi stod vid sidan av skoterleden.
Jag hade pulka, och i pulkan satt min 2,5 åriga dotter, hennes farmor, och min hund.
Jag ser 3 skotrar som satsar ordentligt för raksträckan.
Jag sträcker ut handen lite försiktigt för att be dem sakta ner.
De kör förbi oss med en marginal på 1,5-2 m, och med gasen i botten går det ca 100km/h när dom kör förbi oss.
När andra skotern kör förbi i samma takt som den första, blir hunden rädd ( för det sprutar en massa snöklumpar på oss).
Som tur är hoppar han ut rätt håll.
För den 3 skoter hade helt säkert kört över han!
Ett litet snekast, från någon av dessa 3 skotrar och jag hade varken haft hund, mor eller min 2,5 åriga dotter kvar.
Nog har man mött många skotrar, som jag tyckt borde kunna sakta ned när man kommer med pulkan.
Men idag är det värsta jag varit med om!
Visst kan vi visa varandra RESPEKT efter skoterleden!
Med vänlig hälsning, Tony