Hallå
Har köpt mig ett tomt Ski-Doo Rev chassie som jag tänkte stoppa i en 670 i från min gamla blytunga Lynx Rave 670. Planen är att få till en rolig allroundskoter med brett roligt register istället för max toppeffekt.
Just nu bor jag och jobbar i Stockholm så jag åker iväg över helger och skruvar, planen är att ha en körbar skoter till nyår. Detta är mitt första skoterprojekt så det kommer vara en del frågor under projektets gång, har ni tankar eller synpunkter tar jag gärna emot dessa! Här är vad jag har gjort hittills
Helgen 16-18/10
Hade en bekant som hämtade Reven åt mig, tyärr så blev det lite saker kvar hos säljaren, bland annat motorplattan som jag behövde. Vi fick börja utan den.
Motor tas ur Raven

Chassiet, fick ingen bättre bild på det. Det har körts på vatten så silikonat i skarvarna och fula kåpor.

Lade i 670 med original motorplatta för att iallafall få en uppfattning om passform samt vad som behöver göras. Jag har tänkt att göra en ny platta som 670in skruvas fast i, som läggs ovanpå Revens motorplatta och fästs i chassiet.
Pågrund av förgasarnas placering på rv-motorer så blir det trångt mot sekundäraxeln/tunneln/tanken så jag har bland annat köpt ett kortare insug/lock till slidhuset.
Provar lite



Pipan då, det gick ju inte ens att få ner originalpipan i chassiet. Hade hoppats på att man kunde få ner den så man kunde ha nåt att utgå från men jag får hitta nåt annat. Tylidligen ska pipor till G-type chassiet passa mycket bättre men de var inte skitlätt att få tag på så jag köpte mig en original Mxz 600 pipa, får duga sålänge.
Har köpt mig ett tomt Ski-Doo Rev chassie som jag tänkte stoppa i en 670 i från min gamla blytunga Lynx Rave 670. Planen är att få till en rolig allroundskoter med brett roligt register istället för max toppeffekt.
Just nu bor jag och jobbar i Stockholm så jag åker iväg över helger och skruvar, planen är att ha en körbar skoter till nyår. Detta är mitt första skoterprojekt så det kommer vara en del frågor under projektets gång, har ni tankar eller synpunkter tar jag gärna emot dessa! Här är vad jag har gjort hittills
Helgen 16-18/10
Hade en bekant som hämtade Reven åt mig, tyärr så blev det lite saker kvar hos säljaren, bland annat motorplattan som jag behövde. Vi fick börja utan den.
Motor tas ur Raven
Chassiet, fick ingen bättre bild på det. Det har körts på vatten så silikonat i skarvarna och fula kåpor.
Lade i 670 med original motorplatta för att iallafall få en uppfattning om passform samt vad som behöver göras. Jag har tänkt att göra en ny platta som 670in skruvas fast i, som läggs ovanpå Revens motorplatta och fästs i chassiet.
Pågrund av förgasarnas placering på rv-motorer så blir det trångt mot sekundäraxeln/tunneln/tanken så jag har bland annat köpt ett kortare insug/lock till slidhuset.
Provar lite
Pipan då, det gick ju inte ens att få ner originalpipan i chassiet. Hade hoppats på att man kunde få ner den så man kunde ha nåt att utgå från men jag får hitta nåt annat. Tylidligen ska pipor till G-type chassiet passa mycket bättre men de var inte skitlätt att få tag på så jag köpte mig en original Mxz 600 pipa, får duga sålänge.