Rev pro 800 - Mindre Ombyggnationer

MAXIT

Välkänd medlem
20 jan 2012
231
0
16
Övik
Köpte skotern efter säsongen för att ha något att göra över sommaren, men efter köpet så insåg jag att den var i toppskick och blev lite förälskad. Man ska väl inte klaga men det hade varit roligt att få skruva lite över sommaren :bigsmile:

136" 54mm, singelpipa, portad etc så maskinellt så är den precis som jag vill.

Men det är lite saker jag vill göra för att få den som jag vill, denna lista kommer att byggas på ju närmare vintern jag kommer :blink1:

- Längre stänklapp - Tips?
- Led Bakljus [X ej inkopplad]
- Lacka plasten bak på dynan vit [X]
- Installera Digatron med varv/vattentemp alt koso.
- Renovera/byta dämpare i boggien, känns lite mjuk och vill inte gå tillbaka riktigt.
- Tillverka egen dunkhållare alt gå den tråkiga vägen och köpa en.
- Vit 10L dunk av lägre modell - Tips?
- Nytt styre?

Last edited:
W

wettrob

Grymt fin rev!
Kanske pulverlackera boggien och fatbar styre till det där? skulle bli skit snyggt! :)

MAXIT

Välkänd medlem
20 jan 2012
231
0
16
Övik
Grymt fin rev!
Kanske pulverlackera boggien och fatbar styre till det där? skulle bli skit snyggt! :)
Fatbar är jag sugen på, tror det är orginal som sitter på nu. Pulverlackning skulle vara något :)

köpte du den i luleå? :)
Gällivare

Ser ut som en trevlig skoter, ska bli kul att följa ditt projekt. Kika på tråden snowcheck2013, där finns det tips om stänklappar.
Kanon, men känns lite drygt att beställa från staterna. Finns det inget företag i Sverige som säljer länge stänklappar? Man kanske ska gå till den lokala åkeriet och fråga om dom har några stänklappar över.

zleric

Välkänd medlem
30 maj 2008
1.856
1
38
Luleå
Jo, men jag menade om du kanske ska byta? Ca pro skidor är ju sjukt snygga, fast dom kanske börjar vara lite uttjatade.. Visst är det slt skidorna? Är dom lika "kastiga" som pp vid skarföre?

Snygg skoter! =)

MAXIT

Välkänd medlem
20 jan 2012
231
0
16
Övik
Jo, men jag menade om du kanske ska byta? Ca pro skidor är ju sjukt snygga, fast dom kanske börjar vara lite uttjatade.. Visst är det slt skidorna? Är dom lika "kastiga" som pp vid skarföre?

Snygg skoter! =)
Jag har knappt kört en meter med skotern så jag kan inte uttala mig om hur dom är än, men om det skulle visa sig att dom är "kastiga" så kommer jag att byta.

Det blev en D-54 RPM, EGT, EGT, WT. Lägger upp bilder när jag ska montera den, jag som hatar el men det kommer nog att gå bra :D
Hittade denna guide för rev http://www.digatrondirect.com/revinstall.htm

MAXIT

Välkänd medlem
20 jan 2012
231
0
16
Övik
Nu har jag äntligen haft tid att koppla in digatronen, allt är klart förutom strömkabeln som jag inte har en aning om vilken kabel jag ska sno ström ifrån. Någon som vet? Jag vill se varvtalet, fungerar det då att ta ström av lyset eller måste jag hitta kabeln som kommer ifrån statorn?

Strömkabeln består av en jordkabel och en röd kabel.