RMK 500 -00/01 extrakylare

The Shadow

Ny medlem
7 feb 2008
4
0
1
A-jaur
Hej, sambon har en RMK 500 -00 utan monterad extrakylare. Att köpadelarna från handlare idag går på ca 4 000 kr, vilket känns vara i mesta laget. Är det nån som byggt in en extrakylare själv eller fixat problematiken med att modellen ofta går varm på annat sätt?

Alla tips och råd är välkomna! :hmmmm:

MVH
The S

muotkas

Välkänd medlem
2 jan 2007
1.462
0
36
Kiruna
Hej, sambon har en RMK 500 -00 utan monterad extrakylare. Att köpadelarna från handlare idag går på ca 4 000 kr, vilket känns vara i mesta laget. Är det nån som byggt in en extrakylare själv eller fixat problematiken med att modellen ofta går varm på annat sätt?

Alla tips och råd är välkomna! :hmmmm:

MVH
The S
hmmm det är fotstegskylare på den modellen va? som i alla polaris?
på min fars widetrack har vi gjort så att vi bytte tempmätaren till biltemp tror det var från mercedes. har för mig att polaris tempmätare var för känsliga och motorn går egentligen inte så varm..

The Shadow

Ny medlem
7 feb 2008
4
0
1
A-jaur
hmmm det är fotstegskylare på den modellen va? som i alla polaris?
på min fars widetrack har vi gjort så att vi bytte tempmätaren till biltemp tror det var från mercedes. har för mig att polaris tempmätare var för känsliga och motorn går egentligen inte så varm..
Muotkas,
Kylarna på modellen sitter i bandtunneln, längst fram. Chassit är ett vanligt kort chassi som förlängts och problemet är som jag förstår det att med den längre mattan så kastas inte snön upp mot kylarna som den borde och som den gör på de korta modellerna. Därför finns en extrakylare som man kan montera längst bak i bandtunneln, sär snön träffar... ett kit som tyvärr kostar 4 000 sek idag...