RMK 700 -97 / rmk 700 -99 eller summit 670 x -99

StarTrak

Välkänd medlem
7 jan 2006
934
0
16
Kiruna
Står inför ett svårt val, ska ja ev. köpa en summit 670 X -99, rmk 700 -97 eller rmk 700 -99. Vilken ska ja ta?

Rmk 700 -97, detta står det i annonsen: Mycket fräsch Rmk 700 1997, ägd av äldre människor sen ny!
Ca 700 mil, Backväxel, 44mm matta alla kammar är hela!, drag, enkeldyna.
För den ska han ha 30k, kanske lite dyrt men om man lyckas pruta ner lite.

Rmk 700 -99, detta står i annonsen: Polaris Rmk 700 årsmodell 99
v-force, back.
Vet inte priset än, har inte fått tag på han som har den. Vad är den värd? ca vad ska ja ge för den? V-force, vad gör det? en polare sa att de get ett par extra HK stämmer det?

Summit 670 X -99, detta står i annonsen: Summit 670x 99a med back i bra skick, liten skada på trailing arm.
Han ska ha 35k för den, är det ett bra pris?

Vilken ska jag då välja? är ute efter en rapp maskin som lyfter skidorna i luften ;).
Någon som har information om någon av dessa maskiner? skulle vilja veta detta om samtliga maskiner:
Hur är bensinförbrukningen?
Hur är dämparna? hur går det att hoppa med dom? typ små hopp, har inte precis tänkt köra ramp med den...
Vad väger dom?
hur går dom efter led?
Hur går den utanför leden?
Allmänt?
Fördelar//nackdelar??

Skulle vilja få så mycke faktasom möjligt,kanske någon som har egenskaper av någon av dessa maskiner? Vilken skulle du köpt+motivering??

StarTrak

Välkänd medlem
7 jan 2006
934
0
16
Kiruna
Kan lägga ut runt 25-30k, är lite inne på summiten, skulle det vara ett bra köp om man skulle pruta ner den till 25-30?

bytoken

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.388
0
16
Kiruna
ta det lite lungt med att köpa, det dyker alltid upp några intressanta maskiner, men för max ca 30 så har du kanske inte så många val om du ska ha en rmk, summit. prova med att sätta in några köpes annonser.
"ägd av äldre människor" är ett försäljar knep, strunta i det.

Dr Polaris

Välkänd medlem
3 jan 2006
432
1
16
90
Det är två mycket trevliga maskiner, Personligen så har jag alltid haft ett kärleksförhållande till 670 motorn.

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
44
Umeå/Boden
har själv haft en 670x

slitstarka motorer men tyvärr inte någon större bergsklättrare

därimot ganska tung oach otymplig i snön

StarTrak

Välkänd medlem
7 jan 2006
934
0
16
Kiruna
någon som har mer fakta//egenskaper ? kan inte bestämma mig vilken man ska köpa, asså om båda är i fint skick å samma prisklass :s
Vilken är driftsäkrast? och vilken går bäst utanför leden?, vill kunna vara ute å leka me polarna å sånt men vill också kunna dra kälke (om dom har drag)

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
44
Umeå/Boden
någon som har mer fakta//egenskaper ? kan inte bestämma mig vilken man ska köpa, asså om båda är i fint skick å samma prisklass :s
Vilken är driftsäkrast? och vilken går bäst utanför leden?, vill kunna vara ute å leka me polarna å sånt men vill också kunna dra kälke (om dom har drag)

kan bara tala för 670x som jag körde förra året, driftsäker som f-n endast plastklacken i magnapullen du bör vara lite försiktig med

summiten är väl hyffsad i lössnö dock blev jag lite besviken när jag skulle klättra med den, men jag vet inte om rmkn är som speciellt mycket bättre

vill du ha mer ingående info skicka gärna ett pm eller fortsätt skriva här