Det "ända" problemet jag har haft med min Assault var att den skar, dom som utförde servicen justerade aldrig TPS'n... Så det fick bli en helt ny motor då även veven tog lite skada. Sedan så har dom schimsat in motorkuddarna, ej bytt. Har kört ~150mil nu och är bara inne på min andra rem:beer:.kan ju lista de problem jag haft med min assault 800 än så länge.. 150 mil har den gått!
kör på sjätte remmen nu.
nya cylindrar.
linjerad 3 ggr.
justerad tps 2 ggr.
snitt förbrukning ca 7l/mil. billigaste jag kört hittils är 9.9mil på 44L, som mest har den dragit 8.8L/mil soppatorsk efter 4.6mil med full tank!
byte motorkuddar (kudde?)
byte cylfotspackning.
ommappad 2 ggr nu.
osv......
grymt nöjd med skotern i övrigt..
kan ju lista de problem jag haft med min assault 800 än så länge.. 150 mil har den gått!
kör på sjätte remmen nu.
nya cylindrar.
linjerad 3 ggr.
justerad tps 2 ggr.
snitt förbrukning ca 7l/mil. billigaste jag kört hittils är 9.9mil på 44L, som mest har den dragit 8.8L/mil soppatorsk efter 4.6mil med full tank!
byte motorkuddar (kudde?)
byte cylfotspackning.
ommappad 2 ggr nu.
osv......
grymt nöjd med skotern i övrigt..
Hur kan man acceptera detta???
Jag skulle ha återställt skoter omgående. Det verkar ju inte finnas nåt som fungerar som det ska på den modellen. Har hört liknande historier från andra Assultägare. Var sugen på en själv men tur som fan att man stannade i BRP-stallet...
Gå vidare! Sverker "Mr. Plus" Olovsson brukar ha en bra övertalningsförmåga.Han har försökt återställa den men fick Nej av general agenten trots att han har full rätt enligt Konsumentombudsmannen han snackat med.
Ja, han kunde dra det till rätten och han skulle få rätt sa dom. Men det skulle ta 5 månader, och det är ju inte kul att vara utan skoter nu när det börjar bli vår och fin väder..Gå vidare! Sverker "Mr. Plus" Olovsson brukar ha en bra övertalningsförmåga.
Det är ju helt klart att det är något "Major-Fuck-Up" på modellen när den drar 3-4 gånger så mycket soppa som en liknande modell från annan tillverkare.
det är nog inte samma maskin eftersom de har helt olika setups på hur de ska gå.. polaren har en rmk dragon 800 2009. som går på 2-2.5l/mil vanligt tempo, har funkat hur fint som helst..Ja, men det är ju samma maskin rmk dragon 800an.. det som skiljer är i stort sett sämre fjädring och längre mattan och mindre förstärkningar på Dragon rmkn..
det är nog inte samma maskin eftersom de har helt olika setups på hur de ska gå.. polaren har en rmk dragon 800 2009. som går på 2-2.5l/mil vanligt tempo, har funkat hur fint som helst..
assaulten är till för att köra hårt med, och det gör man, så kanske man inte ska fundera på ekonomin när man väljer något som går som satan? om man vill köra snålt köp en venture multipurpose 2009 eller något sånt, de går billigt.
sen att de inte har fixat servicemeddelanden och sånt är ju inget vidare. men klåpare och sånt finns det överallt i denna värld, du behöver nog knappt titta ut för att se en.
Försäljare lurar alltid en oavsett om du tycker att du har gjort en bra affär eller inte.
jag tror att de är de j*vla återförsäljarna som inte är kvalificerade att sälja skotrar. De verkar inte ta sitt ansvar när det gäller att få ut en korrekt inställd maskin från första servicen. Sen säger de att -nä men den gick kanon inne i verkstaden.Finns ju assaulter som tar 2-2.5l/mil oxå, finns även rmk´s som drar 5-6l/mil. Värkar variera lite från maskin till maskin oavsett modell.
Finns ju 3 olika spridare som sitter på 800cfi-09, vet inte men det kanske har nå med saken att göra ? Det sitter olika på nästan varje modell både på rmk och assault.