Har köpt en rmk 900 -06 166" Dragon. Är sjukt nöjd efter en mil
. Visst nog virerar fotstegn lite men mycket midre än väntat. -06 har bara två uppdateringar. En plåt som ska sitta utanpå kjedjelocket i nederkant. Kostar 2-400 kr och väldigt lätt att montera. Den andra uppdateringen är tankgivaren. Den byter jag när eller om den går sönder. Endel maskiner bytte de hela tanken på. Väldigt få uppdateringar enligt mitt tycke. Annars är det méd -05. Där bör nog de vara gjorda för at man ska veta att den är sjysst.
Insugsgummin får man byta efter ett tag. De torkar ur. När avgas och insug sitter på samma sida av motorn. 908kr/st Polaris org.
Du kan lätt banta din 900 ca 15kg och få samma antal hästar om du köper slp helsystem och någon eftermarknads luftburk. Org pipa och slutburk väger 19kg prick. Slutburken väger 11,2 kg puh!
Vad menar qvisten med "Oljekabeln" och "FBF" kablar?
Org skidorna är inte så mycket att hänga i granen. Men det är ju lätt att åtgärda med typ Slp eller nått.
Bränslefiltret ska vara bytt på 160 mila servicen av Polaris. Jag blev tipsad av en polaris mek som hade skruvat mycket med dessa att byta bränslefiltret varje år. Har själv haft lös tanken och spolat rent och bytt filtert. Då känns det som om man har gjort det man kan i alla fall. Får väll byta det nästa år också.
Så med lite få men viktiga åtgärder så har du ett lössnö monster med grym kraft och vrid framför allt.
Vilken maskin menade Ullmerkott. Jag var och kollade på tre likadana maskiner innan jag hittdade den rätte. En av de jag tittade på var ett LIK. Åkte långt för att göra affär men när jag kom fram så var det ett LIK som sagt. Och jag vet att den maskinen är till salu nu igen.