Rmk Assault 2013

LeDude

Medlem
26 apr 2011
20
1
3
Har en Rmk Assault 2013 som när jag servade den i våras upptäckte lite smågrejer på.
Vad säger expertisen om detta, ser ut som den gått varm, är det PTO sidan det heter.
Har sno-x kolvar osv hemma och tanken är att montera ihop den efter man gått igenom den vad som behöver göras.
 

Attachments

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.720
834
113
Kramfors
Aj fan de ser illa ut de är förmodligen god natt med nedre storände nållager och vevstake om de är så blonerat. Kän om vevstaken glappa radiellt gör den inte det kan du nog åka vidare. Ha i åtanke att de inte är lätt att känna radiellt glapp i vevstakar men måst hålla den exakt rakt och leta glapp.
anlendningen till allt elände är en spridare som inte funkar eller skitig spridare . Även soppafilter måste bytas. Cylindern kan se värre ut än den är så försök få bort allt aluminiumklägg. Man tar saltsyra för att tvätta bort de sista klägget i revorna men de värsta får du tälja eller slipa bort.
Topplocket kan funka trots spikmärkena men jag skulle ha bytt för de kostar så lite på skrotar och priovat beg.
Blås även igenom alla oljenipplar med tryckluft.
 

LeDude

Medlem
26 apr 2011
20
1
3
Ajaj. Det är bara demontera mer och lösa det.
Skotern har gått ca 420 mil och kolvar bytt på 240 mil av föregående ägaren.
Läge dock att sätta in en värre topp.
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.720
834
113
Kramfors
Ajaj. Det är bara demontera mer och lösa det.
Skotern har gått ca 420 mil och kolvar bytt på 240 mil av föregående ägaren.
Läge dock att sätta in en värre topp.
Ja men de finns inga bra toppar som är värd pengarna org är bra. Jag har både Bikerman performance och Power adictive topp men de ger löjligt lite. Bikeman topp ger upplevnadsmässigt ca 4 hk mer från stillastpående typ 1750v till 6000v men sen ger den inget på högre varv den drar inte till högre varv som ex så 0 hk på 8000-8400v PAR toppen har jag inte kört på standardmotor men en kompisare gjorde det och tyckte den snarare gick sämre än org toppen.
Cfi 800an i dessa chassin går knappt att få fart på för pipan är för krokigt svängd så trimpipor ger inte någ heller vad de är skriver.Jag satt dit slp pipa som ska ge 9hk på standard motor och den gav samma effekt som, Bikeman toppen "lite" mer bottenrapphet upp till 6000-7000v men ineng toppeffekt. De är en annan 5a på 16-18 polaris 800 ho för där funkar pipor pga rakare sträckning av piporn i chassit. De kan ge 9 -10hk på dem.
Bli inte lockad att köpa en topp som höjer kompförhållandet för då spikar motorn som ett tok gå inte över 12,5:1 topp och helst lägre typ 12,2: 1 som Bikeman låglandstopp ger.
 
Last edited:

LeDude

Medlem
26 apr 2011
20
1
3
Jaha sedär, då är det lika skaffa en original.
Ska hålla utkik efter grejer.