Ej medlem/Inloggad skrev:
Man ska alltså satsa på SKS, helst -01 eller nyare om jag förstått det rätt!
Det blir hu lite dyrare än vad jag tänkt, men det kanske det är värt.
Ska man kolla på nåt speciellt när man kikar på en sån? Vad kostar försäkringen osv?
Har även kollat på Renegade -02 för ca 60 000, kan det vara ett alternativ?
Självklart är Renegade ett bra köp oxå, bygger på samma koncept, lite längre matta, lite bättre framkomlighet, försäkringen brukar vara billigare på en mer familjär maskin, SKSn räknas in i kategorin touring, glömde nämna att SKS -01 INTE fick TM gasarna, utan det var RMKn, ursäkta fel av mig..
Man ska kolla om variatorn är sprucken, man ska kolla så att expansionskärlets påfyllningslock tar fast i plastgängan, kolla att 2Toljelocket inte är gängat snett,kolla kedjesträckaren hur långt in den är skruvad, granska trailingarmens bakre infästning mot chassiet, det syns väl när materialet gett vika!! har den drag bör man kontrollera fästpunkterna för det med, i övrigt så är det okulär besiktning som gäller, man bör fråga på vilken olja ägaren kört maskinen, då en bra syntetolja är att föredra på polaris ALLA motorer