RMK eller SKS

G

Guld-Gunde

Tack för alla svar!
Ska försöka få tag på en fin SKS -99,-00,-01 eller om jag gnetar ihop lite mer pengar en SKS -02 eller Renegade -02.
Hur mycket kostar försäkringen på en renegade, har förstått att den är dyrare en på SKS´n, men är tacksam för svar,!
Har sett en fin renegade på blocket som jag är grymt sugen på, måste spara lite (mycket) mer pengar bara!

E

Ej medlem/Inloggad

Ingen som vet vad en renagade kostar i försäkring????

Robster

Välkänd medlem
14 okt 2004
790
0
16
Dalarna
Om du fortfarande letar Gunde så måste jag rekommendera mountainMax 700. Förutom mattorna som på årsmodell 2000 har en tendens att spricka (dock ej gå av) så är det en absolut kanonskoter. Grymt sköna efter led, härliga i lössnön och framförallt mkt smidiga. Inte snabbast, inte starkast, inte värst, men definitivt mest allround. Som bonus får du att Yamaha har den överläget bästa kvalitetsnivån. Nackdelen är att den inte är bäst på något och att den (tycker jag som äger en själv) är aningen tung när man kört fast. Fast det kanske är min kontorsrygg som klagar... ;-)

//Rob

Guld-Gunde skrev:
Tack för alla svar!
Ska försöka få tag på en fin SKS -99,-00,-01 eller om jag gnetar ihop lite mer pengar en SKS -02 eller Renegade -02.
Hur mycket kostar försäkringen på en renegade, har förstått att den är dyrare en på SKS´n, men är tacksam för svar,!
Har sett en fin renegade på blocket som jag är grymt sugen på, måste spara lite (mycket) mer pengar bara!