70 grader är inget, det går fort upp till det. Men över 70 tar det tid, har sett 85 när jag kört utan rivare med lillan framför = krypkörning. men då har jag fällt ner rivarna och vips är den nere på "normal" temp igen. Men 70 är inte farligt att vara uppe i! Dom här maskinerna håller hyffsat hög temp i snön med när man belastar dom.Nog tål den väl rätt hård led körning, men är vickig i kurvorna osv.
Men den är ju inte alls byggd föratt gå efter led, då har man köpt fel maskin.
Jag körde lite led för några veckor sen, rätt hård var leden, körde kanske 2-3 km efter den föratt ta oss tillbaka till bilarna och redan då var tempen upp i nästan 70 grader.
Så kan ju tänka mej om man ska ut på nån lång tur efter leden med kälke bakom att den vill gå varm.
Kanske ska tillägga att de var utan isrivarna som följde med, inte föratt de borde ha nån betydelse men..
viktar du med mkt hälvikt? 50 grams grundvikt med 2st tungsten båda sidor om hälen och sen resten i mitten. skriv gärna vad du tycker funkar.Nu sitter man och inväntar snö stormen som ska komma, maskinen är helt klar till och med variatorerna är klara till 99% så det är bara att hoppas att det kommer mycket av det vita guldet...
Det är ju egentligen inte så konstigt med tanke på det minimala kylsystem som sitter på dessa modeller! std 800 rmk har betydligt större system, den stora kylaren som sitter framme vid drivaxeln på std 800 rmk kan jag inte fatta att dom plockat bort på pro rmk/assault rmk. Är det verkligen värt den lilla viktminskningen när det kommer att jävlas så fort man ska köra lite led eller totalt omöjligt att dra pulka??Var enligt mätaren uppe i 95 grader C idag... idiotiskt med en liten lampa som lyser rött... borde leva om som fan när den är varm
Har du provat?? Kan meddela att det går faktiskt utmärkt att köra sakta/dra pulka. Men man måste var lite mer noga med isrivarna.Det är ju egentligen inte så konstigt med tanke på det minimala kylsystem som sitter på dessa modeller! std 800 rmk har betydligt större system, den stora kylaren som sitter framme vid drivaxeln på std 800 rmk kan jag inte fatta att dom plockat bort på pro rmk/assault rmk. Är det verkligen värt den lilla viktminskningen när det kommer att jävlas så fort man ska köra lite led eller totalt omöjligt att dra pulka??
har du gått på en styvare sekundärfjäder? gör du std drevning? man måste komma ihåg att räkna med skruvarna oxå..dom väger ju typ 0,8 gram lr nåtjapp kör med 2st tungsten och 4 brickor i mitten = 68g och har även bytt helix och sek fjäder men helixen kan jag få gå på en snällare men jag tror det ska funka vi får väl se när man kommer till fjällen och får prova på riktigt jag lagt mig på lite övervarv 8300 bara för att inte ligga på gänsen...
Har du sett kylaren som sitter vid drivaxeln på rmk 800? hela tunnelns bredd och sedan lite vinklad runt drivaxeln, säkert 200 mm hög! Nej, givetvis har jag inte provat dra pulka på hårt vårföre eftersom jag inte har tillgång till någon tidsmaskin. Men efter de få turer det har gått att köra i år så tycker jag det känns märkligt att om man kört bakom en assault och sedan stannar så är assaulten uppe i 85 graders temp och rmk'n har inte ens passerat 60, bara en reflektion.Har du provat?? Kan meddela att det går faktiskt utmärkt att köra sakta/dra pulka. Men man måste var lite mer noga med isrivarna.
Fick upp deT några gånger på min under inkörningen, efter de har de aldrig hänt.Får D,e,t felet på min maskin ofta idag på ca 5 mils körning så hände det 7-8 gånger vad kan detta bero på åker på 98 oktan o bränsle booster. kan det vara så att "knacksensorn" är lite känslig eller ska det vara ett mjukvaruproblem? hörde oxå av nån att det skulle finnas en annan mappning för dom som skulle vara för offroad use only enligt jänkarna.