summit vs rmk
Jo, jag har haft en rmk 700 -98 och var nöjd med den,
TILLS jag provade en summit 600 -99.
Jag tyckte att rmk:n var ganska lätthanterlig i snön men sen provade jag summiten, och där såg jag skillnaden!
Den gick att utan problem kasta runt i snön som det vore en ockelbo 300!
polarisen blev efter det en jäkla klump att ha i snön.
MEN...
Jag brukar säga att om du mest åker led och vill kunna vika av spåret för att leka lite så är polarisen att föredra. Det är den bästa ledskoter jag haft, slår aldrig igenom nånstans hur fort man än kör. Jag körde till och med ifrån polarna FAST jag hade tjejen bakpå. Nackdelen är kanske det klena chassit. Jag och tjejen var ute en helg och marschade efter led när det började låta styggt i boggyn, stannade och såg att den blivit knäckt i det bakre boggyfästet. Detta utan att den slagit igenom...
SUMMITEN däremot är en skoter för dom som åker mest djuuup snö men även kan tukta lite efter led.
Trots sin längd är den väldigt skön på led, men då om man åker ensam.
OCH, det fränaste; Om du ställer en rmk 700 -98 brevid en summit 600 -99 och siktar på en fjälltopp så kan du ge dej fasen på att summiten är uppe först!!! likaså accar summiten värst upp till ca 80km/h på plant underlag.. Ganska kul att visa dom som inte tror en.. Jag har själv tagit 6 olika rmk:are (upp till årsm 01)med min summit så det är inte bara snack! lycka till med affärerna!