Tjäna tjäna, nu ska jag försöka återuppliva maskinen från förra vinterns körning som var rätt så lovande! En maskin med fräs må jag säga! :eyebrows:
Tills tändspolen gick
ush: ...men ändå!
*Jag ska plocka isär cyllarna, rengöra avgasportar, toppen.
*Sen ska jag rengöra slidmatningen, insug.
*Montera ihop motorn, - med nya packningar.
*Koppla nytt tändsystem. (snor Trapperns CDI system (säg inget till farsan min) :madgrin: ).
*Finjustera eventuella problem...
Hur ska jag ta mig till med slidmatningen?
Finns det en kil eller nåt? Eller är den splinad i ett läge eller är det nåt annat.
Med andra ord, slidmatningens inställning.
Min att göra lista till skoterns "facelift"
Har dekaler, har färg, svets, kompressor, färgspruta, alltså allt för att klara av renoveringen. Bara att sätta igång!
Kommer nog lägga in bilder under renoveringen i min profil. -För den som vill följa renoveringen. -Och jag tar ton av bilder...
Och vem tror att jag kommer lyckas eller misslyckas? Det är bara snacka på
*Ta bort plast buk.
*Ta bort rost och gammal färg i motorrum.
*Svetsa spricka i frambalken och hål i buken.
*Måla motorrummet.
*Ta bort gammal färg och rost på framvagn.
*Måla framvagn.
*Ta lös huven, plasta, måla, sätta nya dekaler.
*Serva variator.
*Serva kedjehus.
*Rengöra mätarna, kontrollera funktion.
*Byta kabelskor.
*Byta lyktor, lampor runt om.
*Fixa dynan.
*Ta lös skidor, ta bort breddning, svetsa nit hålen, slipa och måla.
*Höja fronten för bättre snögång. Ca 6cm eller nå? (Baken är höjd ca 8cm av en tidigare ägare.)
*Fixa dragkroken.
-Om det finns pengar över, så fixar jag dubbla förgasare till den! :blink1:
Sen ska den fyllas med alla vätskor och köras på en riktig tur för första gången på 20 år!
Kan nån gissa fram tiden på renoveringen? Ska ta målningen, och dekalerna nästa sommar. Så räkna inte in det dårå. Men ska försöka mitt bästa och vanligt vis när jag har hållt på,- så är slutresultatet det bästa!
Tills tändspolen gick
*Jag ska plocka isär cyllarna, rengöra avgasportar, toppen.
*Sen ska jag rengöra slidmatningen, insug.
*Montera ihop motorn, - med nya packningar.
*Koppla nytt tändsystem. (snor Trapperns CDI system (säg inget till farsan min) :madgrin: ).
*Finjustera eventuella problem...
Hur ska jag ta mig till med slidmatningen?
Finns det en kil eller nåt? Eller är den splinad i ett läge eller är det nåt annat.
Med andra ord, slidmatningens inställning.
Min att göra lista till skoterns "facelift"
Har dekaler, har färg, svets, kompressor, färgspruta, alltså allt för att klara av renoveringen. Bara att sätta igång!
Kommer nog lägga in bilder under renoveringen i min profil. -För den som vill följa renoveringen. -Och jag tar ton av bilder...
Och vem tror att jag kommer lyckas eller misslyckas? Det är bara snacka på
*Ta bort plast buk.
*Ta bort rost och gammal färg i motorrum.
*Svetsa spricka i frambalken och hål i buken.
*Måla motorrummet.
*Ta bort gammal färg och rost på framvagn.
*Måla framvagn.
*Ta lös huven, plasta, måla, sätta nya dekaler.
*Serva variator.
*Serva kedjehus.
*Rengöra mätarna, kontrollera funktion.
*Byta kabelskor.
*Byta lyktor, lampor runt om.
*Fixa dynan.
*Ta lös skidor, ta bort breddning, svetsa nit hålen, slipa och måla.
*Höja fronten för bättre snögång. Ca 6cm eller nå? (Baken är höjd ca 8cm av en tidigare ägare.)
*Fixa dragkroken.
-Om det finns pengar över, så fixar jag dubbla förgasare till den! :blink1:
Sen ska den fyllas med alla vätskor och köras på en riktig tur för första gången på 20 år!
Kan nån gissa fram tiden på renoveringen? Ska ta målningen, och dekalerna nästa sommar. Så räkna inte in det dårå. Men ska försöka mitt bästa och vanligt vis när jag har hållt på,- så är slutresultatet det bästa!