Hallå. Håller på att fixa iordning en riktigt gammal skoter. Den startar numer lätt och såvidare men den baktänder på höger cylinder. Det kommer en avgaspuff ut på avgaskröken och det blir blött där. Puffarna kommer när jag gasar, alltså när den börjar varva lite. Har testat en annan tändspole samt testat byta plats på stiften.. Inget av detta hjälpte. Fortfarande höger cylinder. Det jag ännu inte har testat är att byta plats på tändkablarna, jag ska göra det sen..
Men vilka andra fel kan skapa detta problem? Det är endast 1 förgasare.. Kan det vara så att ena cylindern är kass? eller att den inte är tät mellan topp och cylinder?
Det är ju rätt kul att mecka på men jag vill felsöka i hyffsat rätt ordning innan jag beställer några grejer.
Men vilka andra fel kan skapa detta problem? Det är endast 1 förgasare.. Kan det vara så att ena cylindern är kass? eller att den inte är tät mellan topp och cylinder?
Det är ju rätt kul att mecka på men jag vill felsöka i hyffsat rätt ordning innan jag beställer några grejer.