Kolla på http://www.skoterleden.net/forum/showthread.php?t=7473egoboy73 skrev:Har också köpt en ny Rage, nån som har nåt förslag på var man ska försäkra den, Folksam skulle ha 24000 kr helår..Låter ju int så friskt..
Kolla på http://www.skoterleden.net/forum/showthread.php?t=7473egoboy73 skrev:Har också köpt en ny Rage, nån som har nåt förslag på var man ska försäkra den, Folksam skulle ha 24000 kr helår..Låter ju int så friskt..
24000kr !!?? Jag betalar 3900kr helår för min Rageegoboy73 skrev:Har också köpt en ny Rage, nån som har nåt förslag på var man ska försäkra den, Folksam skulle ha 24000 kr helår..Låter ju int så friskt..
Fasiken, Länsförsäkringar ville ha 5800:- av mig, de brydde sig inte om att jag är en stadgad familjeförsörjare på endast 36 årmatti skrev:Länsförsäkringar Jämtland. Länsbonus (har alla försäkringar där; gård, bilar, liv, småbarn) gör väl sitt till. Sen är man ju en stadgad familjeförsörjare på 38 bast......gör väl också sitt till för premien
mvh / Matti
Om du skall sälja styrhöjaren så köper jag den direkt till min RS Mnt 05'avidamic skrev:Jag gillar inte styrhöjjaren och färgen på moutainen men mattan är riktigt manlig är det nåt mera jag skall tänka på innan jag slår till?
matti skrev:24000kr !!?? Jag betalar 3900kr helår för min Rage
Länsförsäkringar Jämtland. Länsbonus (har alla försäkringar där; gård, bilar, liv, småbarn) gör väl sitt till. Sen är man ju en stadgad familjeförsörjare på 38 bast......gör väl också sitt till för premien
mvh / Matti
Kollade min senaste avi för att inte "missleda" er Den var på 3939 kr, helårswedeman skrev:Märkligt.Länsförsäkringar ska ha 4350 kr för min Rage helår.Vikt och hästar var vad som gällde sa människan jag talade med.Ålder på ägaren eller om man har alla försäkringar hos dom spelar ingen roll enligt henne.Men ändå skiljer det 450 kr mellan 05 och 06 modellerna
S_ummit700 skrev:Men gubbah! Ni har fått det här om bakfoten. 2 grejjer jag hakade upp mig på när jag läste era inlägg
1. man SKA lukta avgaser, det är ju det som är skoterkörning
2. någon skrev att det är skönt när bensinpriset är så högt, men vadå han får jävligt många liter soppa för den peng han ska slanta upp för en ny yamma
Nä men skämt å sido, klart du ska köpa en ny och fin fyrtaktare, det hade jag också gjort om jag hade haft råd. Otroligt fina maskiner med otroligt härligt ljud som får en att rysa av välbehag.
Lycka till!
Näe nog ska 120 hk räcka, men är man van vid en trevlig twin på 140 hk så..Den som lever får se.swedeman skrev:Jag har inte ens fått min ur garaget än.Finns inte en gnutta snö att köra på än här.Sägs ju att dom går bättre och bättre allt eftersom,så tror inte du behöver vara orolig att motorn är för slö.
Kanske inte att Rage:n riktigt hänger på 800 2T-twinnarna!egoboy73 skrev:Näe nog ska 120 hk räcka, men är man van vid en trevlig twin på 140 hk så..Den som lever får se.
Vet int om jag håller med att rutan är "härligt vindavisande" möjligt att jag är för lång (190 cm). Det sved då ganska bra i skinnet i morse när skulle ut och vittja rävsnarorna (-24).mil skrev:Det finns bara ett problem med Rs-serien och Ragen - det är att man inte känner hur fort det går!
Man luras av det läckra, dova ljudet och den stora och härligt vindavvisande rutan. Så det bästa trimtipset är: kör utan hjälm (...okej, inte så smart...) och plocka bort rutan. Då fattar man hur snabbt de går! Jag har kört jämnt med en polares Renegade 800. Skillnaden var att hans skoter tog dubbelt så mycket soppa som min Rage!