Rullgas

loffe

Välkänd medlem
3 mar 2008
332
0
16
ume
NAckdelen jag ser me rullgas är väl om man ska och tok burka eller köra på skrå. då är tummgreppet enkelt att hålla koll än om man ska hålla på med rullgas. Inte provat men det är då som jag ser det. I övrigt borde det funka bra.

wildcat 700-92

Välkänd medlem
3 jan 2008
396
1
16
sollefteå
så du svänger inte med en mc?

känns som det inte är någon skillnad alls på en mc och en skoter i den avsendet
jo naturligt vis svänger jag med mc men du arbetar på ett annat sätt på en mc mot för du gör på en snöskoter eller en fyrhjuling :aetsch::bootyshake:eek:ch ska sj sätta på rullgas på skotern och har haft det förut och lekt i djupsnön o kört i sido lut och det har fungerat för mej med rullgas och är mycke skönare med rullgas en att sitta och gasa med tummen och slippa att få ont av tumgasen vid längre körning

Mordecaien

Välkänd medlem
28 jan 2006
376
0
16
Kramfors
skillnad, en MC lutar man (när de går fortare) en skoter vrider man ju på styret

Njae inte helt sant. Du motstyr (vrider styret åt fel håll) ytterst lite vilket får hojen att lägga sig åt andra hållet. Så styrutslaget på en hoj går verkligen inte jämföra med en skoter då det kommer till lite högre hastigheter (50-70km/h+ kanske). Den som inte tror mig kan ju svetsa en mc stumt och försöka svänga på öppen yta. Det går knappt, hur mycket du än lutar.

Fast jag tror mest det har historisk anknytning.
"Det har alltid varit så" och man har vant sig vid det.

MrT

Välkänd medlem
14 dec 2005
138
0
6
Uppsala
Jag har rullgas på min Snowhawk!
Det är std på dom. Fungerar bra, men har man inte kört på länge får man lätt kramp i underarmen! Det ÄR jobbigare än att ha tumgas!
Annars finns det ingen större nackdel.

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
ett par saker jag tycker gör att rullgas är rätt korkat på skoter är:

* Burka är bara glömma (om någon tror sig att de går lika bar med rullgas så får dom gärna överbevisa mig, men till dess, nejtack)
* Pröva kröa snabbt på guppig led = självmordsgas. Och nej, det blir inte samma sak som på en cross
* Styrhooks är inte att tänka på
* Vänstergaskitten skulle se löjligt roliga ut =P

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Men snark ZZZzzzz så anledningen till att ni vill ha rullgas är:

Man får så ont i tummen då man kör ?!?!?!?!

Vafan är ni män eller möss? Ska ni ta med mamma så kanske hon orkar gasa åt er?
;)

Skämt åsido.
Rullgas är hopplöst om man ska köra aktivt och säkert ok om man ska puttra på led och har en svag underarm.