RX-Warrior / Matta, Skidor

kgatan

Medlem
14 okt 2006
22
0
1
Går i tankarna att eventuellt sälja min RX-warrior då jag vill ha mer prestanda i pudret.
Tyvärr har ju priserna dalat en del på de äldre 4-taktarna så det känns som det inte är rätt tid att sälja den nu.

Tänkte i stället eventuellt uppdatera den med 44 matta(paddel) och skidor från RX-Mountain.

Har nån provat en RX maskin med den typen av setup?

Är det värt att lägga pengar på det här eller ska jag ta smällen och byta till typ en renegade/rmk?

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se
Jag har ingen paddelmatta på min Warrior men jag köpte Apex Mtn-skidor för 2000:- och jag kan säga att skillnaden var faktiskt otroligt mycket större än vad jag trodde initialt.

Skulle tro att den blir helt ok i puder med en paddelmatta och Apex Mtn-skidor. Och vill du ha ännu bättre så försök få tag på en TCat Mountaincat boggie och montera in. Då blir attackvinkeln/viktföskjutningen betydligt mer fördelaktig ute i det lösa...

ducatimonster

Välkänd medlem
7 okt 2005
270
0
16
Stockholm
Tjäna, Kul det här, har man en RX1 MM så kikar man mot Warrior och det verkar vara tvärtom åsså, tycker kanske att den är lite tung å jobba med i puder, men ok, kan man köra så går det ju :)..

Jag vill ju ha en allround skoter och då tycker jag nog att 51-52 paddlar är snäppet för mycket , efter led så är jag inte nöjd, + farhågor om att mattan inte håller om jag laddar allt och det vill jag ibland, sånär du siktar på paddlar så siktar jag nog ner på 38 typ..känns som man inte ska ha mer om det inte snöar 30 cm varje natt hos dig...
Nya skidor är väl nästa steg va det verkar, micke vet ju,,,

//js

kgatan

Medlem
14 okt 2006
22
0
1
50-51 blir det inte utan jag hade tänkt typ 44mm då det verkar funka kanon på Renegade.

Tappar man mycket grepp på hårt om man går från ripsaw till "paddel"?

Finns det fler typer av mattor? Är det klassisk paddelmatta på en Renegade?

Peggan

Välkänd medlem
25 jan 2005
684
0
16
56
Vallentuna
www.superclamp.se
Kolla även på Cross Country mattan från Camoplas. Bra matta för det du är ute efter, nya kammar för bättre grepp på led och ändå paddel så du kan åka lössnö. Jag åkte Ripsaw förra vintern och den är riktigt dålig i lössnö måste jag säga. Skillnaden blir enorm i lössnön men inte så stor på leden mellan CrossCountry och RipSaw.

Korpen

Välkänd medlem
14 dec 2006
340
0
16
Dalarna
Kolla även på Cross Country mattan från Camoplas. Bra matta för det du är ute efter, nya kammar för bättre grepp på led och ändå paddel så du kan åka lössnö. Jag åkte Ripsaw förra vintern och den är riktigt dålig i lössnö måste jag säga. Skillnaden blir enorm i lössnön men inte så stor på leden mellan CrossCountry och RipSaw.
Hej,

Var hittar jag CrossCountry mattan,kan du ge mig en länk.
Funderar att inför skaffa mig en matta har tittat på Ripsaw men är nyfiken på CrossCountry mattan.

zeb

Medlem
1 jan 2000
38
0
1
Hej!!

Du kan hitta cross country mattan hos duells eller stenmarks maskin!!!
Jag har precis köpt cross country mattan 38/345/38 och den ser
djävligt shyst ut!!