Jag har planer på att köpa en begagnad RX1 Warrior från 2006 eller 2007. Det som förvånar mig är prisraset på de tidigare RX1, tror ni det blir lika på dessa nyare modeller också? Säljarna vill ju gärna påstå att från 2006 är det nästan "en helt ny skoter". Kan det vara idé att vänta något år och priset sjunker 30% till?
Kanske också beror på hur nya "Nytron" slår, men det är väl inte riktigt samma kundgrupp?
Från 2007 finns också en GT-modell, är det stor skillnad på fjädringen då?
Många skriver också att drivningen inte är riktigt bra på RX1, men en Warrior med originalmattan borde väl duga? Eller måste ett mattbyte och nya drivhjul till innan man blir nöjd?
Är det några andra kända fel från 2006 och frammåt? De skotrar jag sett på annonser ser oftast mycket välskötta ut, antar att det mest är lite äldre förare som har råd med dessa. Men varför byta efter en säsång, är det så viktigt att ha senaste modellen eller är man inte nöjd?
Är det förresten några nyheter på RX1 2008?
Kanske också beror på hur nya "Nytron" slår, men det är väl inte riktigt samma kundgrupp?
Från 2007 finns också en GT-modell, är det stor skillnad på fjädringen då?
Många skriver också att drivningen inte är riktigt bra på RX1, men en Warrior med originalmattan borde väl duga? Eller måste ett mattbyte och nya drivhjul till innan man blir nöjd?
Är det några andra kända fel från 2006 och frammåt? De skotrar jag sett på annonser ser oftast mycket välskötta ut, antar att det mest är lite äldre förare som har råd med dessa. Men varför byta efter en säsång, är det så viktigt att ha senaste modellen eller är man inte nöjd?
Är det förresten några nyheter på RX1 2008?