rxl 650 förgasare?

skrotarn

Välkänd medlem
16 nov 2007
276
0
16
luleå
har ju som sagt 2 kompletta sprut liggande å lika så 6x 38mm gasare... sitter ju 3x 38 nu men undrar om man skulle skaffa 3x 40 elle 3x44mm iställe?? skulle de göra stor skillnad på soppa förbrukning,rapphet å gången på den??
 

Robban650

Välkänd medlem
22 nov 2007
578
0
16
Luleå
Ja det beror ju på om det är gjort nå annat.... tex min 650 är hotrod portad och då skulle det ge mer med större gasare genom hela registret.. men jag ska dra en snålis och "brocha" (Stavning) borra upp dem till 39,5 plus sätta UFO brickor...
 

skrotarn

Välkänd medlem
16 nov 2007
276
0
16
luleå
okey... tänkte närmare då spjäll husen till efin är 45mm invändigt... ger ufo brickor mycke??
 

Robban650

Välkänd medlem
22 nov 2007
578
0
16
Luleå
Ja jag vet inte riktigt dem där efi har jag inte mycket erfarenhet av än att jag har hört att dem funkade bra när dem funkade.....det är väl samma hästar på rxl / 650 orginal?.. UFO brickor ska väl ge en liten del i alla fall.. betydligt rappare från början vad jag har hört + mindre soppa förbrukning.... Man får ju går ner i massor på MJ munstyckerna för att det blir mycket mer sug eller hur man ska förklara.... det blir ingen virvel under trotteln.. går rakare in..
 

skrotarn

Välkänd medlem
16 nov 2007
276
0
16
luleå
de ja vet är att de är olika cyl på rxl å 650... större portar osv ska de vara... de 110hk i min org... jo de har ja hört å att vanlig mikuni med ufo ska vara bättre än flatslide fuggar... funderar på sätta ufo.. om inte annat för soppa förbrukningens skull:)
 

Robban650

Välkänd medlem
22 nov 2007
578
0
16
Luleå
ja som sagt så är jag inte så erfaren om jusst efi... vad är det i 650 orginal typ 106?
Det stämmer det där du säger om flatsidarna / vanliga med ufo, har läst hört det också.... Ska bli betydligt större skillnad med ufo :)... + lite mindre soppa förbrukning och det skadar ju inte för dagens bensin pris är ju sjukt...
Jag fick med en annan liten pryl till min :) fick med 733 cyllar som är frächa..... Bara köpa indy500 kolvar och montera :D:D.... Nja ska först plåga den lite och lära känna skotern lite före dem större trimningarna kommer igång :) ha de
 

skrotarn

Välkänd medlem
16 nov 2007
276
0
16
luleå
jo precis... de ju fint de... men dom säger att man inte ska göra för mycke åt motorn för veven håller tydligen inte... nu har ja ett problem att då den stått over natten så fyller den vevhuset med soppa... måste kolla nålventilerna osv... för de lite jävligt då man måste tömma varje morron....
 

yammie

Medlem
1 jan 2000
12
0
1
?
är själlhuset 45mm ?? är det inte 3 separata för varje cylinder?? du skulle göra mig en tjänst om jag kunde få lite kort på sprutet me själlhus.. snääääälla!!! :)

/Yam
 

skrotarn

Välkänd medlem
16 nov 2007
276
0
16
luleå
nu har du bilderna:)... nu har ja även fått skotern att gå som en klocka... bytte från 280 till 260 munstycken å nålventiler med gummi topp... nu är den som en dröm att köra:D
 

yammie

Medlem
1 jan 2000
12
0
1
?
Bra den vart bra me lite förgasarpill då.. *s*

skithygglo för bilderna.. skulle behövt spjällhus som e runt 34-38mm.. men jag e osäker på att nån skoter har det..
 

skrotarn

Välkänd medlem
16 nov 2007
276
0
16
luleå
jo de blev fint... jo då inga problem... vad ska du med så små?? allt med insprutning har hyfsat stora spjäll... :(
 

Robban650

Välkänd medlem
22 nov 2007
578
0
16
Luleå
Tjena skrotarn... Nu har man själv kollat igenom skotern för i morgon bär det av :D

Det jag har hört är att jusst 650 går bara bättre och bättre ju mindre sås den får.... visst till en viss gräns.... Så passa dig för det och kolla stiften ofta i början... och du kolla inte bara på full gas.. kolla hela registret genom att hålla jämn gas i 7-8sek och sen broms stanna av motorn.. skruva upp och titta... bara ett tips..

Visst är det 260 orginal i dessa.... Såg till piperna jag köpte så körde förra ägaren med 300...
 

skrotarn

Välkänd medlem
16 nov 2007
276
0
16
luleå
jo de har ja oxå hört... men stiften kan inte på bättre färg än dom har nu=) (har kolla hela registret) den går betydligt bättre å så nu... förut behövde ja aldrig använa choke men nu måste ja de då den stått över natten...
 

Eliminator

Välkänd medlem
6 feb 2006
1.120
0
36
Sundsvall
Tjena alla 650 bröder.
Tänkte höra vad ni rekomenderar för munstycken i maskin?

Borrad 1mm/öd
Lätt portat
Svarvade toppar
AEEN pipor
38mm Mikuni flatside fuggar

Har Dial-a-Jet monterat nu men funderat att riva bort de och köra utan...
 

Robban650

Välkänd medlem
22 nov 2007
578
0
16
Luleå
Tjena eliminator... jag skulle starta på 320 mj... och 45 på lågen sen kolla stift....
Tror det där dialajet är bra? eller
 

Eliminator

Välkänd medlem
6 feb 2006
1.120
0
36
Sundsvall
Sorry att jag inte har svarat tidigare.


Tycker att det är lite struligt med Dial-a-Jet bara, en massa slangar överallt och svårt att nå inställningspluttarna.

Jag har dubbla Dial-a-Jets på varje förgasare... så det blir en väldig härva med slangar, har även dubbla pumpar på det (kan skicka bild om nån är intresserad).

Min tanke var att bygga ett elektroniskt sprut till maskinen, kanske inte bara för att få ut flera hästkrafter utan mera för skojjs skull!

Hälsningar Anders
 

Robban650

Välkänd medlem
22 nov 2007
578
0
16
Luleå
Säkert ingen dum ide att bygga ett eget sprut.. finns ju en uppsjö med billiga komponenter till bilar så det är ju bara handla.. är ju samma volt och allt så det bara full gas
 

Eliminator

Välkänd medlem
6 feb 2006
1.120
0
36
Sundsvall
vilken typ av munstycke sitter det i flatside 38mm mikuniförgasare?

5,0*8,0mm
eller
5,4*11,5mm

Hälsningar
Anders