Ryggskydd?

JeppeK

Välkänd medlem
1 jan 2000
164
0
6
38
Sikfors
www.jeppek.net
Jag har ett UFO-ryggskydd men jag tycker mitt är för långt, det tar i nacken. Och vad jag har förstått ska dom inte riktigt gå så högt upp? Det skulle vara för 170-180 sa min mor och far när jag fick det i julkapp för något år sedan men jag tycker det verkar för långt.
 

hagge81

Aktiv medlem
12 feb 2006
52
0
1
43
Jag har ett UFO-ryggskydd men jag tycker mitt är för långt, det tar i nacken. Och vad jag har förstått ska dom inte riktigt gå så högt upp?

...då har du fel storlek i sånna fall..jag kör med ufo funkar fint, skönt för midjan...
 

Temper

Välkänd medlem
6 mar 2006
248
0
16
Varför inte köpa en Tek vest???
Kostar en slant, men då har man hyffsat skydd över hela över delen av kroppen+att den skyddar bra mot kyla.
Finns några begade på blocket.
Jag har ett UFO ryggskydd st XL anvd ca 10ggr för en billig peng om du är intresserad.
 
E

ejwbegysv

Hörru du det där är lika mycket som jag har när jag står i mål i bandy förutom att jag har suspensoar istället för axelskydd ;)
Jo det är mycket :) Men jag börjar bli gammal och skör vettu :)

Jag körde in i ett träd en gång med en Skidoo Everest 464lc och fick styret 2 cm från heligheten där nere.. :eek:

Så man kanske ska satsa på susp också :)
 

Vector_SP

Välkänd medlem
7 jan 2006
134
0
6
beror ju på vilken modell du vill ha men 3-4 tusen tror jag den dyraste ligger på... Jag tror jag köper mig en Mulisha core som dom har på www.ridestore.se 1099 kr ::cool: