Ja, då var det ännu ett problem med morbror mins Safari. I söndags så klarade nämligen min kusin (hans son) av att köra den ca 1 km så den skar. Jag kom ett tag senare och bärgade den och då sa kusinen min att han hade öppnat på locket till kylarvätskan och det hade runnit över och kokat om jag inte minns fel.
Men...det har även knackat från motorn då vi ställde undan den i våras och tog fram den nu.
Så mina teorier är att kusinen lät skotern stå några minuter på tomgång medans han va in i huset en snabbis sen tror jag att han körde på plogad väg vilken den i princip bara var is på och när han kom till våran privatled så var den hårt packad så motorn har värmenypi, men kan den göra det efter bara 1 km?
Andra saken som kan ha gjort att den är stum är väl knackandet som varit pga ett dåligt ramlager som nu skurit.
Vad tror ni?
Har den bara värmenypit så tänkte kanske jag ta på mig att hona cyllarna och byta kolvar. Är det lager till vevaxeln så får han leja någon annan som lyfter upp motorn (464 tror jag) och byter det i vevhuset.
Men...det har även knackat från motorn då vi ställde undan den i våras och tog fram den nu.
Så mina teorier är att kusinen lät skotern stå några minuter på tomgång medans han va in i huset en snabbis sen tror jag att han körde på plogad väg vilken den i princip bara var is på och när han kom till våran privatled så var den hårt packad så motorn har värmenypi, men kan den göra det efter bara 1 km?
Andra saken som kan ha gjort att den är stum är väl knackandet som varit pga ett dåligt ramlager som nu skurit.
Vad tror ni?
Har den bara värmenypit så tänkte kanske jag ta på mig att hona cyllarna och byta kolvar. Är det lager till vevaxeln så får han leja någon annan som lyfter upp motorn (464 tror jag) och byter det i vevhuset.